A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Show, Don't Tell : Visualising Finnish Word Formation in a Browser-Based Reading Assistant (2020)
Robertson, F. (2020). Show, Don't Tell : Visualising Finnish Word Formation in a Browser-Based Reading Assistant. In D. Alfter, E. Volodina, I. Pilan, H. Lange, & L. B. Borin (Eds.), NLP4CALL 2020 : Proceedings of the 9th Workshop on NLP for Computer Assisted Language Learning (pp. 37-45). LiU Electronic Press. Linköping electronic conference proceedings, 175. https://www.aclweb.org/anthology/2020.nlp4call-1.4
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Robertson, Frankie
Emojulkaisu: NLP4CALL 2020 : Proceedings of the 9th Workshop on NLP for Computer Assisted Language Learning
Emojulkaisun toimittajat: Alfter, David; Volodina, Elena; Pilan, Ildikó; Lange, Herbert; Borin, Lars Borin
Konferenssi:
- Natural Language Processing for Computer Assisted Language Learning
ISBN: 978-91-7929-732-9
Lehti tai sarja: Linköping electronic conference proceedings
ISSN: 1650-3686
eISSN: 1650-3740
Julkaisuvuosi: 2020
Sarjan numero: 175
Artikkelin sivunumerot: 37-45
Kirjan kokonaissivumäärä: 45
Kustantaja: LiU Electronic Press
Kustannuspaikka: Linköping
Julkaisumaa: Ruotsi
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://www.aclweb.org/anthology/2020.nlp4call-1.4
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74551
Tiivistelmä
This paper presents the NiinMikaOli?! reading assistant for Finnish. The focus is upon the simplified presentation and visualisation of a wide range of word-level linguistic phenomena of the Finnish language in a unified form so as to benefit language learners. The system is available as a browser extension, intended to be used in-context, with authentic texts, in order to encourage free reading in language learners.
YSO-asiasanat: kieli ja kielet; visualisointi; kielen oppiminen; tietokoneavusteinen oppiminen
Vapaat asiasanat: lukemisavustaja
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1