A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
From the barbecue to the sauna : a comparative account of the folding of media reception into the everyday life (2022)


Boczkowski, P. J., Suenzo, F., Mitchelstein, E., Kligler-Vilenchik, N., Tenenboim-Weinblatt, K., Hayashi, K., & Villi, M. (2022). From the barbecue to the sauna : a comparative account of the folding of media reception into the everyday life. New Media and Society, 24(12), 2725-2742. https://doi.org/10.1177/14614448211000314


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatBoczkowski, Pablo J; Suenzo, Facundo; Mitchelstein, Eugenia; Kligler-Vilenchik, Neta; Tenenboim-Weinblatt, Keren; Hayashi, Kaori; Villi, Mikko

Lehti tai sarjaNew Media and Society

ISSN1461-4448

eISSN1461-7315

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä17.03.2021

Volyymi24

Lehden numero12

Artikkelin sivunumerot2725-2742

KustantajaSAGE Publications

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1177/14614448211000314

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85600


Tiivistelmä

How and why do people still get print newspapers in an era dominated by mobile and social media communication? In this article, we answer this question about the permanence of traditional media in a digital media ecosystem by analyzing 488 semi-structured interviews conducted in Argentina, Finland, Israel, Japan, and the United States. We focus on three mechanisms of media reception: access, sociality, and ritualization. Our findings show that these mechanisms are decisively shaped by patterns of everyday life that are not captured by the scholarly foci on either content- or technology-influences on media use. Thus, we argue that a non-media centric approach improves descriptive fit and adds heuristic power by bringing a wider lens into crucial mechanisms of media reception in ways that expand the conceptual toolkit that scholars can utilize to analyze the role of media in everyday life.


YSO-asiasanatmediamediakulttuurimediankäyttösanomalehdetyhteiskunnallinen muutosdigitalisaatiovertaileva tutkimuskansainvälinen vertailu

Vapaat asiasanatcomparative qualitative research; media change; media persistence; media reception; journalism


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:06