A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
From the barbecue to the sauna : a comparative account of the folding of media reception into the everyday life (2022)
Boczkowski, P. J., Suenzo, F., Mitchelstein, E., Kligler-Vilenchik, N., Tenenboim-Weinblatt, K., Hayashi, K., & Villi, M. (2022). From the barbecue to the sauna : a comparative account of the folding of media reception into the everyday life. New Media and Society, 24(12), 2725-2742. https://doi.org/10.1177/14614448211000314
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Boczkowski, Pablo J; Suenzo, Facundo; Mitchelstein, Eugenia; Kligler-Vilenchik, Neta; Tenenboim-Weinblatt, Keren; Hayashi, Kaori; Villi, Mikko
Lehti tai sarja: New Media and Society
ISSN: 1461-4448
eISSN: 1461-7315
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 17.03.2021
Volyymi: 24
Lehden numero: 12
Artikkelin sivunumerot: 2725-2742
Kustantaja: SAGE Publications
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1177/14614448211000314
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85600
Tiivistelmä
How and why do people still get print newspapers in an era dominated by mobile and social media communication? In this article, we answer this question about the permanence of traditional media in a digital media ecosystem by analyzing 488 semi-structured interviews conducted in Argentina, Finland, Israel, Japan, and the United States. We focus on three mechanisms of media reception: access, sociality, and ritualization. Our findings show that these mechanisms are decisively shaped by patterns of everyday life that are not captured by the scholarly foci on either content- or technology-influences on media use. Thus, we argue that a non-media centric approach improves descriptive fit and adds heuristic power by bringing a wider lens into crucial mechanisms of media reception in ways that expand the conceptual toolkit that scholars can utilize to analyze the role of media in everyday life.
YSO-asiasanat: media; mediakulttuuri; mediankäyttö; sanomalehdet; yhteiskunnallinen muutos; digitalisaatio; vertaileva tutkimus; kansainvälinen vertailu
Vapaat asiasanat: comparative qualitative research; media change; media persistence; media reception; journalism
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 3