A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Developing doctoral students' / researchers’ understanding of the journal peer-review process (2021)
Hanafizadeh, P., & Shaikh, A. (2021). Developing doctoral students' / researchers’ understanding of the journal peer-review process. International Journal of Management Education, 19(2), Article 100500. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100500
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Hanafizadeh, Payam; Shaikh, Aijaz
Lehti tai sarja: International Journal of Management Education
ISSN: 1472-8117
eISSN: 2352-3565
Julkaisuvuosi: 2021
Volyymi: 19
Lehden numero: 2
Artikkelinumero: 100500
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100500
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75026
Tiivistelmä
A growing body of knowledge has confirmed that the journal peer-review process is an integral part of the scientific publication process and provides demonstrable benefits to journal editors and authors. This study aims to develop doctoral students’ understanding of the journal peer-review process and highlight the most common errors and pitfalls reviewers identify in novice authors’ manuscripts, which could lead to rejection. A qualitative content analysis research method was used to analyse the primary data as experience collected from senior researchers, editors and associate editors. Among the major contributions of this study is an interactive diagram that provides an overview of the journal peer-review process and identifies the common pitfalls in manuscripts, as well as a comprehensive manuscript submission checklist.
YSO-asiasanat: tieteellinen julkaisutoiminta; vertaisarviointi (tieteellinen julkaiseminen); tutkijat; tohtorikoulutus; sisällönanalyysi
Vapaat asiasanat: content analysis method; peer-review process; potential pitfalls; scientific publication; doctoral education.
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1