A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Developing doctoral students' / researchers’ understanding of the journal peer-review process (2021)


Hanafizadeh, P., & Shaikh, A. (2021). Developing doctoral students' / researchers’ understanding of the journal peer-review process. International Journal of Management Education, 19(2), Article 100500. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100500


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHanafizadeh, Payam; Shaikh, Aijaz

Lehti tai sarjaInternational Journal of Management Education

ISSN1472-8117

eISSN2352-3565

Julkaisuvuosi2021

Volyymi19

Lehden numero2

Artikkelinumero100500

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100500

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75026


Tiivistelmä

A growing body of knowledge has confirmed that the journal peer-review process is an integral part of the scientific publication process and provides demonstrable benefits to journal editors and authors. This study aims to develop doctoral students’ understanding of the journal peer-review process and highlight the most common errors and pitfalls reviewers identify in novice authors’ manuscripts, which could lead to rejection. A qualitative content analysis research method was used to analyse the primary data as experience collected from senior researchers, editors and associate editors. Among the major contributions of this study is an interactive diagram that provides an overview of the journal peer-review process and identifies the common pitfalls in manuscripts, as well as a comprehensive manuscript submission checklist.


YSO-asiasanattieteellinen julkaisutoimintavertaisarviointi (tieteellinen julkaiseminen)tutkijattohtorikoulutussisällönanalyysi

Vapaat asiasanatcontent analysis method; peer-review process; potential pitfalls; scientific publication; doctoral education.


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:07