A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Narratives of professional development in a teachers’ creative writing group (2021)
Martin, A., Tarnanen, M., & Tynjälä, P. (2021). Narratives of professional development in a teachers’ creative writing group. New Writing :The International Journal for the Practice and Theory of Creative Writing, 18(4), 480-495. https://doi.org/10.1080/14790726.2021.1900274
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Martin, Anne; Tarnanen, Mirja; Tynjälä, Päivi
Lehti tai sarja: New Writing :The International Journal for the Practice and Theory of Creative Writing
ISSN: 1479-0726
eISSN: 1943-3107
Julkaisuvuosi: 2021
Ilmestymispäivä: 06.04.2021
Volyymi: 18
Lehden numero: 4
Artikkelin sivunumerot: 480-495
Kustantaja: Routledge, Taylor & Francis
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/14790726.2021.1900274
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74973
Tiivistelmä
This paper explores teachers’ experiences of professional development in a creative writing group. The data was collected in a teachers’ creative writing group and consist of semi-structured interviews and creative writing assignments. Reflexive thematic analysis and narrative analysis were applied to compose a nonfiction piece that describes the teachers’ experiences of a ‘year of creative writing’. Within the nonfiction piece, four themes were presented as findings of the study: social aspects, personal and emotional aspects, writer identity aspects, and pedagogical aspects. The results suggest that utilising creative writing methods in qualitative research can raise otherwise hidden voices and experiences that may be difficult to express through the academic language.
YSO-asiasanat: kirjoittaminen; luova kirjoittaminen; luovuus; opettajat; ammatillinen kehitys; kokemukset
Vapaat asiasanat: creative writing; teachers’ professional development; narrative research; creative nonfiction
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1