A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Narratives of professional development in a teachers’ creative writing group (2021)


Martin, A., Tarnanen, M., & Tynjälä, P. (2021). Narratives of professional development in a teachers’ creative writing group. New Writing :The International Journal for the Practice and Theory of Creative Writing, 18(4), 480-495. https://doi.org/10.1080/14790726.2021.1900274


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Martin, Anne; Tarnanen, Mirja; Tynjälä, Päivi

Lehti tai sarja: New Writing :The International Journal for the Practice and Theory of Creative Writing

ISSN: 1479-0726

eISSN: 1943-3107

Julkaisuvuosi: 2021

Ilmestymispäivä: 06.04.2021

Volyymi: 18

Lehden numero: 4

Artikkelin sivunumerot: 480-495

Kustantaja: Routledge, Taylor & Francis

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1080/14790726.2021.1900274

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74973


Tiivistelmä

This paper explores teachers’ experiences of professional development in a creative writing group. The data was collected in a teachers’ creative writing group and consist of semi-structured interviews and creative writing assignments. Reflexive thematic analysis and narrative analysis were applied to compose a nonfiction piece that describes the teachers’ experiences of a ‘year of creative writing’. Within the nonfiction piece, four themes were presented as findings of the study: social aspects, personal and emotional aspects, writer identity aspects, and pedagogical aspects. The results suggest that utilising creative writing methods in qualitative research can raise otherwise hidden voices and experiences that may be difficult to express through the academic language.


YSO-asiasanat: kirjoittaminen; luova kirjoittaminen; luovuus; opettajat; ammatillinen kehitys; kokemukset

Vapaat asiasanat: creative writing; teachers’ professional development; narrative research; creative nonfiction


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2022-20-09 klo 14:47