A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Supporting Acquisition of Spelling Skills in Different Orthographies Using an Empirically Validated Digital Learning Environment (2021)


Lyytinen, H. J., Semrud-Clikeman, M., Li, H., Pugh, K., & Richardson, U. (2021). Supporting Acquisition of Spelling Skills in Different Orthographies Using an Empirically Validated Digital Learning Environment. Frontiers in Psychology, 12, Article 566220. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.566220


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLyytinen, Heikki Juhani; Semrud-Clikeman, Margaret; Li, Hong; Pugh, Kenneth; Richardson, Ulla

Lehti tai sarjaFrontiers in Psychology

eISSN1664-1078

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä06.04.2021

Volyymi12

Artikkelinumero566220

KustantajaFrontiers Media SA

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.566220

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75062


Tiivistelmä

This paper discusses how the association learning principle works for supporting acquisition of basic spelling and reading skills using digital game-based learning environment with the Finland-based GraphoLearn (GL) technology. This program has been designed and validated to work with early readers of different alphabetic writing systems using repetition and reinforcing connections between spoken and written units. Initially GL was developed and found effective in training children at risk of reading disorders in Finland. Today GL training has been shown to support learning decoding skills among children independent of whether they face difficulties resulting from educational, social, or biological reasons.


YSO-asiasanatkielellinen kehityskielen omaksuminenlukutaitolukihäiriötdysleksiainterventiodigitaaliset pelitoppimispelitkirjoitusjärjestelmätoikeinkirjoitus

Vapaat asiasanatGraphoGame


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-26-03 klo 09:19