A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Students’ Interpretations of a Persuasive Multimodal Video About Vaccines (2021)


Kiili, C., Smith, B. E., Räikkönen, E., & Marttunen, M. (2021). Students’ Interpretations of a Persuasive Multimodal Video About Vaccines. Journal of Literacy Research, 53(2), 196-218. https://doi.org/10.1177/1086296x211009296


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKiili, Carita; Smith, Blaine E.; Räikkönen, Eija; Marttunen, Miika

Lehti tai sarjaJournal of Literacy Research

ISSN1086-296X

eISSN1554-8430

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä24.04.2021

Volyymi53

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot196-218

KustantajaSAGE Publications

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1177/1086296x211009296

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75410


Tiivistelmä

The present study investigated students’ (N = 404) interpretations of the main message and use of modes in a persuasive multimodal video on vaccines. It also examined whether students’ topic knowledge, language arts grades, and self-identified gender were associated with their interpretations. Students analyzed a YouTube video in which two entertainers demonstrated the importance of vaccinating children. Students’ interpretations of the usefulness of vaccines varied in terms of quality of reasoning, which was associated with students’ topic knowledge. Notably, many students’ interpretations of the use of modes were incomplete, or they did not even mention certain modes in their response. The results suggest that students should be explicitly taught how to interpret different modes and their uses for argumentative purposes.


YSO-asiasanatmonilukutaitomedialukutaitomultimodaalisuusymmärtäminenargumentointinuoret

Vapaat asiasanatmultimodality; comprehension; argumentation; adolescents


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:56