A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Fashion-driven Textiles as A Crystal of A New Stream for Stakeholder Capitalism : Amazon’s Endeavor (2020)


Watanabe, C., Akhtar, W., Tou, Y., & Neittaanmäki, P. N. (2020). Fashion-driven Textiles as A Crystal of A New Stream for Stakeholder Capitalism : Amazon’s Endeavor. International Journal of Managing Information Technology, 12(2), 19-42. https://doi.org/10.5121/ijmit.2020.12202

Tutkimusta rahoitti strategisen tutkimuksen neuvosto, joka toimii Suomen Akatemian yhteydessä.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatWatanabe, Chihiro; Akhtar, Waleed; Tou, Yuji; Neittaanmäki, Pekka Neittaanmäki

Lehti tai sarjaInternational Journal of Managing Information Technology

ISSN0975-5926

eISSN0975-5586

Julkaisuvuosi2020

Volyymi12

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot19-42

KustantajaAcademy & Industry Research Collaboration Center

JulkaisumaaIntia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.5121/ijmit.2020.12202

Pysyvä verkko-osoitehttps://aircconline.com/abstract/ijmit/v12n2/12220ijmit02.html

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75400


Tiivistelmä

Fashion reflects changes in socio-economic and cultural life which, in turn, changes fashion, and apparel boosts such change. Thus, in response to a shift in people’s preferences from economic functionality to supra-functionality beyond an economic value, the fashion industry has been gaining momentum worldwide.

In the digital economy, the fashion industry is in the midst of global dynamic change stimulating volatility, velocity, variety and dynamism, which necessitate a digital solution.

Digital business leader Amazon has succeeded in constructing an R&D-driven disruptive businesss model. This can be attributed to a virtuous cycle among user-driven innovation, advancement of the Internet, co-emergence of soft innovation resources, and activation of a self-propagating function leading to supra-functionality satisfying user preferences.

Given a timely digital solution, the fashion industry reinforces this cycle which, in turn, advances the solution. Thus, broad stakeholder involvement betting on a higher level of R&D expecting the future prospects of the industry can be expected.

Based on a co-evolution analysis of the development trajectories of Amazon and the fashion industry, an insightful suggestion paving the way to stakeholder capitalism, essential for global business leaders, is thus provided.


YSO-asiasanatmuotimuotialavaateteollisuussosioekonomiset tekijättalouskasvuverkkoliiketoimintaliiketoimintamallitsidosryhmätvolatiliteettidynaamisuuskapitalismi


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:16