A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR) (2021)


Laine, S., Myllymäki, M., & Hakala, I. (2021). Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR). In B. Csapó, & J. Uhomoibhi (Eds.), CSEDU 2021 : Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education. Vol. 2 (pp. 324-331). SCITEPRESS - Science and Technology Publications. https://doi.org/10.5220/0010403304390446


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Laine, Sanna; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo

Emojulkaisu: CSEDU 2021 : Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education. Vol. 2

Emojulkaisun toimittajat: Csapó, Beno; Uhomoibhi, James

Konferenssin paikka ja aika: Online, 23.-25.4.2021

eISBN: 978-989-758-502-9

eISSN: 2184-5026

Julkaisuvuosi: 2021

Artikkelin sivunumerot: 324-331

Kirjan kokonaissivumäärä: 376

Kustantaja: SCITEPRESS - Science and Technology Publications

Kustannuspaikka: Setúbal

Julkaisumaa: Portugali

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.5220/0010403304390446

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77504


Tiivistelmä

This paper describes the mapping of self-directed learning readiness (SDLR) for adult students applying for a master’s degree program delivered entirely as distanced learning. Since SDLR is strongly linked to both adult learning and online education, developing of self-directed learning (SDL) skills should be taken into consideration in our degree program. Making future students aware of SDLR is the first stage in introducing self-directed learning methods and practices in learning environments. The easiest way to do this is to have students answer an SDLR self-assessment questionnaire and give them feedback regarding their SDLR level. This paper presents how this is realized and provides the preliminary results of the study and the applicants’ SDLR score distributions. The results indicate high SDLR among all applicants.


YSO-asiasanat: etäopiskelu; verkko-oppiminen; itseohjautuvuus; elinikäinen oppiminen; aikuisopiskelu; tietotekniikka

Vapaat asiasanat: Self-Directed Learning (SDLR); SDLR Scale; Distance Education; Adult Learning


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021

Alustava JUFO-taso: 0


Viimeisin päivitys 2021-18-11 klo 08:01