A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR) (2021)
Laine, S., Myllymäki, M., & Hakala, I. (2021). Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR). In B. Csapó, & J. Uhomoibhi (Eds.), CSEDU 2021 : Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education. Vol. 2 (pp. 324-331). SCITEPRESS - Science and Technology Publications. https://doi.org/10.5220/0010403304390446
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Laine, Sanna; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo
Emojulkaisu: CSEDU 2021 : Proceedings of the 13th International Conference on Computer Supported Education. Vol. 2
Emojulkaisun toimittajat: Csapó, Beno; Uhomoibhi, James
Konferenssin paikka ja aika: Online, 23.-25.4.2021
eISBN: 978-989-758-502-9
eISSN: 2184-5026
Julkaisuvuosi: 2021
Artikkelin sivunumerot: 324-331
Kirjan kokonaissivumäärä: 376
Kustantaja: SCITEPRESS - Science and Technology Publications
Kustannuspaikka: Setúbal
Julkaisumaa: Portugali
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.5220/0010403304390446
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77504
Tiivistelmä
This paper describes the mapping of self-directed learning readiness (SDLR) for adult students applying for a master’s degree program delivered entirely as distanced learning. Since SDLR is strongly linked to both adult learning and online education, developing of self-directed learning (SDL) skills should be taken into consideration in our degree program. Making future students aware of SDLR is the first stage in introducing self-directed learning methods and practices in learning environments. The easiest way to do this is to have students answer an SDLR self-assessment questionnaire and give them feedback regarding their SDLR level. This paper presents how this is realized and provides the preliminary results of the study and the applicants’ SDLR score distributions. The results indicate high SDLR among all applicants.
YSO-asiasanat: etäopiskelu; verkko-oppiminen; itseohjautuvuus; elinikäinen oppiminen; aikuisopiskelu; tietotekniikka
Vapaat asiasanat: Self-Directed Learning (SDLR); SDLR Scale; Distance Education; Adult Learning
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- WinIT - Women in IT
- Hakala, Ismo
- Keski-Suomen ELY-keskus
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 0