B1 Non-refereed journal articles
Luokanopettajien kenttäkokemus ja opettajuuden ideaalit eivät kohtaa (2021)


Fornaciari, A. (2021). Luokanopettajien kenttäkokemus ja opettajuuden ideaalit eivät kohtaa. Kasvatus, 52(1), 122-125. https://journal.fi/kasvatus/article/view/107974


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Fornaciari, Aleksi

Journal or series: Kasvatus

ISSN: 0022-927X

eISSN: 2737-0658

Publication year: 2021

Volume: 52

Issue number: 1

Pages range: 122-125

Publisher: Suomen kasvatustieteellinen seura

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://journal.fi/kasvatus/article/view/107974

Publication open access: Not open

Publication channel open access: Delayed open access channel

Additional information: Puheenvuoroja. Artikkeli perustuu kirjoittajan väitöskirjaan Luokanopettajan yhteiskuntasuuntautuneisuus ja sen kriittinen potentiaali. Jyväskylän yliopisto, 2020. JYU Dissertations 285. Artikkeli avautuu Journal.fi -palvelussa 12 kk julkaisemisen jälkeen.


Keywords: class teachers; societal status; public affairs; teacherhood; virtues; professional identity; human agency; critical pedagogy


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes


Last updated on 2021-09-06 at 13:19