A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms (2023)
Shaikh, A. A., Liébana Cabanillas, F. J., & Glavee-Geo, R. (2023). Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms. In P. Kalmi, T. Auvinen, & M. Järvenpää (Eds.), Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments (pp. 140-154). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003144427-11
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Shaikh, Aijaz A.; Liébana Cabanillas, Francisco J.; Glavee-Geo, Richard
Emojulkaisu: Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments
Emojulkaisun toimittajat: Kalmi, Panu; Auvinen, Tommi; Järvenpää, Marko
ISBN: 978-0-367-70061-4
eISBN: 978-1-003-14442-7
Julkaisuvuosi: 2023
Artikkelin sivunumerot: 140-154
Kirjan kokonaissivumäärä: 296
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003144427-11
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82725
Tiivistelmä
The aim of this study was to investigate how specific functional and psychological barriers can lead people to negatively perceive the value of mobile payment platforms, which could serve as an obstacle to their intention to adopt or continue using such platform. Unlike the plethora of studies that have examined the adoption of digital technologies, systems, and applications, in this study, we investigated the consumers’ resistance to digital payment platforms and the other barriers to the consumers’ adoption of such. The data were collected from Spain using a survey instrument. A total of 217 usable responses were collected and analyzed using the SmartPLS application. Our major findings suggest that the risk, traditional, and image barriers negatively influence the mobile payment platforms’ perceived value while the usage barrier does not, and that there is a strong relationship between consumers’ perception of the value of such platforms and consumers’ intention to adopt and continue using them.
YSO-asiasanat: mobiilipalvelut; mobiilimaksaminen; käyttöönotto; omaksuminen; käyttäjäkokemus; esteet; psykologiset tekijät; käyttötutkimus
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2023
Alustava JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: