A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms (2023)


Shaikh, A. A., Liébana Cabanillas, F. J., & Glavee-Geo, R. (2023). Factors inhibiting the adoption intention of digital payment platforms. In P. Kalmi, T. Auvinen, & M. Järvenpää (Eds.), Responsible Finance and Digitalization : Implications and Developments (pp. 140-154). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003144427-11


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatShaikh, Aijaz A.; Liébana Cabanillas, Francisco J.; Glavee-Geo, Richard

EmojulkaisuResponsible Finance and Digitalization : Implications and Developments

Emojulkaisun toimittajatKalmi, Panu; Auvinen, Tommi; Järvenpää, Marko

ISBN978-0-367-70061-4

eISBN978-1-003-14442-7

Julkaisuvuosi2023

Artikkelin sivunumerot140-154

Kirjan kokonaissivumäärä296

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003144427-11

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82725


Tiivistelmä

The aim of this study was to investigate how specific functional and psychological barriers can lead people to negatively perceive the value of mobile payment platforms, which could serve as an obstacle to their intention to adopt or continue using such platform. Unlike the plethora of studies that have examined the adoption of digital technologies, systems, and applications, in this study, we investigated the consumers’ resistance to digital payment platforms and the other barriers to the consumers’ adoption of such. The data were collected from Spain using a survey instrument. A total of 217 usable responses were collected and analyzed using the SmartPLS application. Our major findings suggest that the risk, traditional, and image barriers negatively influence the mobile payment platforms’ perceived value while the usage barrier does not, and that there is a strong relationship between consumers’ perception of the value of such platforms and consumers’ intention to adopt and continue using them.


YSO-asiasanatmobiilipalvelutmobiilimaksaminenkäyttöönottoomaksuminenkäyttäjäkokemusesteetpsykologiset tekijätkäyttötutkimus


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 20:08