A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners (2022)


Kettunen, J., & Tynjälä, P. (2022). Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 22(1), 247-262. https://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kettunen, Jaana; Tynjälä, Päivi

Lehti tai sarja: International Journal for Educational and Vocational Guidance

ISSN: 1873-0388

eISSN: 1573-1782

Julkaisuvuosi: 2022

Ilmestymispäivä: 29.05.2021

Volyymi: 22

Lehden numero: 1

Artikkelin sivunumerot: 247-262

Kustantaja: Springer Science and Business Media LLC

Julkaisumaa: Alankomaat

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76070


YSO-asiasanat: fenomenografia; tutkimusmenetelmät; ohjaus (neuvonta ja opastus); pedagogiikka; koulutus; kehittäminen; käsitteet; käsitykset; ymmärtäminen

Vapaat asiasanat: This study contends that phenomenography offers both a useful research method and practical tools for developing education and training for career practitioners. After introducing the basic principles of phenomenography, the study reviews previous research on its potential in developing pedagogical practices. It explores how the phenomenographic findings were utilized to design an online skills training programme for career practitioners. The study finds that phenomenographic research serves three practical pedagogical purposes: (1) revealing how learners understand certain concepts or phenomena, (2) elucidating how these understandings differ; and (3) identifying critical aspects in helping learners to widen and deepen their understanding.


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2022

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2022-20-09 klo 15:24