A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners (2022)


Kettunen, J., & Tynjälä, P. (2022). Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 22(1), 247-262. https://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKettunen, Jaana; Tynjälä, Päivi

Lehti tai sarjaInternational Journal for Educational and Vocational Guidance

ISSN1873-0388

eISSN1573-1782

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä29.05.2021

Volyymi22

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot247-262

KustantajaSpringer Science and Business Media LLC

JulkaisumaaAlankomaat

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76070


YSO-asiasanatfenomenografiatutkimusmenetelmätohjaus (neuvonta ja opastus)pedagogiikkakoulutuskehittäminenkäsitteetkäsityksetymmärtäminenopinto-ohjausoppilaanohjausuraohjaus

Vapaat asiasanatThis study contends that phenomenography offers both a useful research method and practical tools for developing education and training for career practitioners. After introducing the basic principles of phenomenography, the study reviews previous research on its potential in developing pedagogical practices. It explores how the phenomenographic findings were utilized to design an online skills training programme for career practitioners. The study finds that phenomenographic research serves three practical pedagogical purposes: (1) revealing how learners understand certain concepts or phenomena, (2) elucidating how these understandings differ; and (3) identifying critical aspects in helping learners to widen and deepen their understanding.


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-08-04 klo 21:06