A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners (2022)
Kettunen, J., & Tynjälä, P. (2022). Bridging the gap between research and practice : using phenomenographic findings to develop training for career practitioners. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 22(1), 247-262. https://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kettunen, Jaana; Tynjälä, Päivi
Lehti tai sarja: International Journal for Educational and Vocational Guidance
ISSN: 1873-0388
eISSN: 1573-1782
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 29.05.2021
Volyymi: 22
Lehden numero: 1
Artikkelin sivunumerot: 247-262
Kustantaja: Springer Science and Business Media LLC
Julkaisumaa: Alankomaat
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/s10775-021-09483-2
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76070
YSO-asiasanat: fenomenografia; tutkimusmenetelmät; ohjaus (neuvonta ja opastus); pedagogiikka; koulutus; kehittäminen; käsitteet; käsitykset; ymmärtäminen
Vapaat asiasanat: This study contends that phenomenography offers both a useful research method and practical tools for developing education and training for career practitioners. After introducing the basic principles of phenomenography, the study reviews previous research on its potential in developing pedagogical practices. It explores how the phenomenographic findings were utilized to design an online skills training programme for career practitioners. The study finds that phenomenographic research serves three practical pedagogical purposes: (1) revealing how learners understand certain concepts or phenomena, (2) elucidating how these understandings differ; and (3) identifying critical aspects in helping learners to widen and deepen their understanding.
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
Alustava JUFO-taso: 1