A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Citizens’ ideas about education of sustainable development goals (2021)


Lindell, A., & Fenyvesi, K. (2021). Citizens’ ideas about education of sustainable development goals. In M. Rusek, M. Tóthová, & K. Vojíř (Eds.), PBE 2020 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII : Conference proceedings (pp. 239-246). Univerzita Karlova. Project-based education and other activating strategies in science education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLindell, Anssi; Fenyvesi, Kristof

EmojulkaisuPBE 2020 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII : Conference proceedings

Emojulkaisun toimittajatRusek, Martin; Tóthová, Martina; Vojíř, Karel

Konferenssi:

  • Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education

Konferenssin paikka ja aikaPrague, Czech Republic (virtual meeting)5.-6.11.2020

Lehti tai sarjaProject-based education and other activating strategies in science education

eISSN2695-0626

Julkaisuvuosi2021

Artikkelin sivunumerot239-246

Kirjan kokonaissivumäärä257

KustantajaUniverzita Karlova

KustannuspaikkaPraha

JulkaisumaaTšekki

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava


Tiivistelmä

We assigned Sustainable development goals (SDG) as a premise of project-based education (PBE) and Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics integration in teacher education. Teacher students designed a museum exhibition collaborating with science museum personnel. To assess citizen opinions on the relative importance of SDGs in PBE, we asked the exhibition visitors which SDGs they consider the most important. Most of them, 19%, top-ranked “Good Health and Well-being” and 16% “Climate action”. One of our goals in the teacher education courses is to offer more connections to the society outside the school community. These results helps us focusing our PBE assignments on real-life preferences.


YSO-asiasanatkestävä kehityspäämäärätperusopetusympäristökasvatusprojektioppiminenopettajankoulutus

Vapaat asiasanatsustainable development goals; project- based teacher education; real-life assignments


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-11-03 klo 14:29