A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Citizens’ ideas about education of sustainable development goals (2021)
Lindell, A., & Fenyvesi, K. (2021). Citizens’ ideas about education of sustainable development goals. In M. Rusek, M. Tóthová, & K. Vojíř (Eds.), PBE 2020 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII : Conference proceedings (pp. 239-246). Univerzita Karlova. Project-based education and other activating strategies in science education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lindell, Anssi; Fenyvesi, Kristof
Emojulkaisu: PBE 2020 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XVIII : Conference proceedings
Emojulkaisun toimittajat: Rusek, Martin; Tóthová, Martina; Vojíř, Karel
Konferenssi:
- Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education
Konferenssin paikka ja aika: Prague, Czech Republic (virtual meeting), 5.-6.11.2020
Lehti tai sarja: Project-based education and other activating strategies in science education
eISSN: 2695-0626
Julkaisuvuosi: 2021
Artikkelin sivunumerot: 239-246
Kirjan kokonaissivumäärä: 257
Kustantaja: Univerzita Karlova
Kustannuspaikka: Praha
Julkaisumaa: Tšekki
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2021/05/ProceedingsPBE2020_final.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Tiivistelmä
We assigned Sustainable development goals (SDG) as a premise of project-based education (PBE) and Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics integration in teacher education. Teacher students designed a museum exhibition collaborating with science museum personnel. To assess citizen opinions on the relative importance of SDGs in PBE, we asked the exhibition visitors which SDGs they consider the most important. Most of them, 19%, top-ranked “Good Health and Well-being” and 16% “Climate action”. One of our goals in the teacher education courses is to offer more connections to the society outside the school community. These results helps us focusing our PBE assignments on real-life preferences.
YSO-asiasanat: kestävä kehitys; päämäärät; perusopetus; ympäristökasvatus; projektioppiminen; opettajankoulutus
Vapaat asiasanat: sustainable development goals; project- based teacher education; real-life assignments
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 0