A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
From Face-to-Face to Online UDeL Camps : Supporting Staff at Higher Education Institutions in Developing Universal Design for eLearning (UDeL) (2021)


Eftring, H., Olaussen, E. J., Petrie, H., Saarela, M., Ladonlahti, T., & Torkildsby, A. B. (2021). From Face-to-Face to Online UDeL Camps : Supporting Staff at Higher Education Institutions in Developing Universal Design for eLearning (UDeL). In I. Verma (Ed.), Universal Design 2021 : From Special to Mainstream Solutions (pp. 144-160). IOS Press. Studies in Health Technology and Informatics, 282. https://doi.org/10.3233/SHTI210392


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Eftring, Håkan; Olaussen, Elinor Jeanette; Petrie, Helen; Saarela, Merja; Ladonlahti, Tarja; Torkildsby, Anne Britt

Emojulkaisu: Universal Design 2021 : From Special to Mainstream Solutions

Emojulkaisun toimittajat: Verma, Ira

Konferenssi:

  • International Conference on Universal Design

Konferenssin paikka ja aika: online, 9.-11.6.2021

ISBN: 978-1-64368-190-0

eISBN: 978-1-64368-191-7

Lehti tai sarja: Studies in Health Technology and Informatics

ISSN: 0926-9630

eISSN: 1879-8365

Julkaisuvuosi: 2021

Ilmestymispäivä: 04.06.2021

Sarjan numero: 282

Artikkelin sivunumerot: 144-160

Kirjan kokonaissivumäärä: 441

Kustantaja: IOS Press

Julkaisumaa: Alankomaat

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.3233/SHTI210392

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76362


Tiivistelmä

The TINEL Project is running a series of camps for staff at higher education institution to support them in developing inclusive eLearning. The first camp was conducted face-to-face, but the coronavirus pandemic meant that the second camp was conducted online. This created a case study in inclusive eLearning in itself and allowed us to experience and reflect on the challenges and opportunities of inclusive online teaching and learning. This paper presents the structure and content of the two camps, our reflections on moving from a face-to-face to an online situation and our elaboration how the UDL principles apply to eLearning to create Universal Design for eLearning (UDeL). We found that because we already had a syllabus for the camp prepared, transferring it to an online camp did not present a great number of challenges. Some aspects of the online situation were actually advantageous (e.g. presenting all materials digitally and making them fully accessible) while others were difficult to overcome (e.g. engaging all participants in online activities and discussions). We provide a set of recommendations of how to implement the three principles of UDL in eLearning situations.


YSO-asiasanat: korkeakoulupedagogiikka; verkkopedagogiikka; verkko-oppiminen; yhdenvertaisuus; saavutettavuus; koulutusohjelmat; Erasmus (koulutusohjelma)

Vapaat asiasanat: Universal Design for eLearning (UDeL); Universal Design for Learning (UDL); Inclusive education; Higher Education Institutions; ERASMUS Plus


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2022-20-09 klo 15:43