D1 Artikkeli ammattilehdessä
Differences in acoustically determined sentence stress between native and L2 speakers of Finland Swedish (2021)


Kallio, H., Kuronen, M., & Kautonen, M. (2021). Differences in acoustically determined sentence stress between native and L2 speakers of Finland Swedish. Working papers - Lund University, Department of linguistics, General linguistics, Phonetics, 56, 42-47. https://journals.lub.lu.se/LWPL/article/view/23274


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kallio, Heini; Kuronen, Mikko; Kautonen, Maria

Lehti tai sarja: Working papers - Lund University, Department of linguistics, General linguistics, Phonetics

ISSN: 0280-526X

Julkaisuvuosi: 2021

Volyymi: 56

Artikkelin sivunumerot: 42-47

Kustantaja: Lund University

Julkaisumaa: Ruotsi

Julkaisun kieli: englanti

Pysyvä verkko-osoite: https://journals.lub.lu.se/LWPL/article/view/23274

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78610

Lisätietoja: This volume of the Working Papers in General Linguistics and Phonetics contains the proceedings of the 32nd Swedish Phonetics Conference, FONETIK 2021, held June 8-9, 2021, hosted by Lund University.


Tiivistelmä

This study describes a pilot attempt to use acoustically determined sentence stress in distinguishing native and L2 speakers of Finland Swedish at different proficiency levels. The study is part of the DigiTala project that examines and develops automatic tools for spoken L2 assessment.

Stressed syllables were detected in 235 L2 and 30 L1 speech samples using combinations of f0, intensity, and duration. Differences were found in the relative number of stressed syllables between native and L2 speakers using f0 and duration or all three features. Further research with more consistent speech data is needed to establish reliable automatic measures of sentence stress.


YSO-asiasanat: ruotsin kieli; äidinkieli; toinen kieli; kielitaito; suullinen kielitaito; puhekieli; osaaminen; arviointi; arviointimenetelmät


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021


Viimeisin päivitys 2022-17-06 klo 11:36