A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
To Achieve the Same as the Others? : Policy Preconditions for Successful Higher Education Governance (2022)


Broucker, B., Ursin, J., Dal Molin, M., & De Wit, K. (2022). To Achieve the Same as the Others? : Policy Preconditions for Successful Higher Education Governance. International Journal of Public Administration, 45(2), 84-93. https://doi.org/10.1080/01900692.2021.1942045


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatBroucker, Bruno; Ursin, Jani; Dal Molin, Martina; De Wit, Kurt

Lehti tai sarjaInternational Journal of Public Administration

ISSN0190-0692

eISSN1532-4265

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä22.06.2021

Volyymi45

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot84-93

KustantajaTaylor & Francis

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/01900692.2021.1942045

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

Higher Education (HE) Institutions in different European countries have been steered towards an increased level of quality and performance through a comparable market governance approach. Despite the comparability of the applied governance instruments, the question remains whether these also yield comparable results in different HE systems. Building on policy implementation studies, this article analyses the importance of policy preconditions for and the effects of governance instruments in three distinct HE systems (Flanders, Italy, Finland). It is concluded that goal unclarity and a lack of support are potentially detrimental for the impact of the introduced policy.


YSO-asiasanatkorkeakoulupolitiikkakorkeakouluhallintokorkeakoululaitosvertaileva tutkimus

Vapaat asiasanathigher education policy; policy preconditions; policy implementation


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:46