A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
To Achieve the Same as the Others? : Policy Preconditions for Successful Higher Education Governance (2022)
Broucker, B., Ursin, J., Dal Molin, M., & De Wit, K. (2022). To Achieve the Same as the Others? : Policy Preconditions for Successful Higher Education Governance. International Journal of Public Administration, 45(2), 84-93. https://doi.org/10.1080/01900692.2021.1942045
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Broucker, Bruno; Ursin, Jani; Dal Molin, Martina; De Wit, Kurt
Lehti tai sarja: International Journal of Public Administration
ISSN: 0190-0692
eISSN: 1532-4265
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 22.06.2021
Volyymi: 45
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 84-93
Kustantaja: Taylor & Francis
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/01900692.2021.1942045
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
Higher Education (HE) Institutions in different European countries have been steered towards an increased level of quality and performance through a comparable market governance approach. Despite the comparability of the applied governance instruments, the question remains whether these also yield comparable results in different HE systems. Building on policy implementation studies, this article analyses the importance of policy preconditions for and the effects of governance instruments in three distinct HE systems (Flanders, Italy, Finland). It is concluded that goal unclarity and a lack of support are potentially detrimental for the impact of the introduced policy.
YSO-asiasanat: korkeakoulupolitiikka; korkeakouluhallinto; korkeakoululaitos; vertaileva tutkimus
Vapaat asiasanat: higher education policy; policy preconditions; policy implementation
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1