A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Enabling Settings for Learning : Observations Related to Design Communication (2020)
Vesisenaho, M., & Lievonen, M. (2020). Enabling Settings for Learning : Observations Related to Design Communication. Architectural Research in Finland, 4(1), 76-87. https://doi.org/10.37457/arf.79712
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Vesisenaho, Mikko; Lievonen, Mirja
Lehti tai sarja: Architectural Research in Finland
eISSN: 2489-6799
Julkaisuvuosi: 2020
Ilmestymispäivä: 11.08.2021
Volyymi: 4
Lehden numero: 1
Artikkelin sivunumerot: 76-87
Kustantaja: Architectural Research in Finland
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.37457/arf.79712
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77407
Tiivistelmä
The paper draws on two cases of learning settings that were converted to meet up-to-date educational requirements within these learning contexts. The authors address the role of stakeholder perspectives. Focusing on the learning situation, they present an articulation tool to aid dialogue between key stakeholder perspectives in a (re)design process. Dialogue is a way to figure out relevant issues and to establish the common ground between participants. The goal of a redesign process is that user requirements are well understood, and the design is embedded into local practices, informed of constraints and aware of potential opportunities regarding educational technology.
YSO-asiasanat: opetustilat; opetusteknologia; tilasuunnittelu; osallistava suunnittelu; sidosryhmät; dialogisuus
Vapaat asiasanat: learning space; education; setting; design process; stakeholder perspective; dialogue
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1