A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Enabling Settings for Learning : Observations Related to Design Communication (2020)


Vesisenaho, M., & Lievonen, M. (2020). Enabling Settings for Learning : Observations Related to Design Communication. Architectural Research in Finland, 4(1), 76-87. https://doi.org/10.37457/arf.79712


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatVesisenaho, Mikko; Lievonen, Mirja

Lehti tai sarjaArchitectural Research in Finland

eISSN2489-6799

Julkaisuvuosi2020

Ilmestymispäivä11.08.2021

Volyymi4

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot76-87

KustantajaArchitectural Research in Finland

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.37457/arf.79712

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77407


Tiivistelmä

The paper draws on two cases of learning settings that were converted to meet up-to-date educational requirements within these learning contexts. The authors address the role of stakeholder perspectives. Focusing on the learning situation, they present an articulation tool to aid dialogue between key stakeholder perspectives in a (re)design process. Dialogue is a way to figure out relevant issues and to establish the common ground between participants. The goal of a redesign process is that user requirements are well understood, and the design is embedded into local practices, informed of constraints and aware of potential opportunities regarding educational technology.


YSO-asiasanatopetustilatopetusteknologiatilasuunnitteluosallistava suunnittelusidosryhmätdialogisuus

Vapaat asiasanatlearning space; education; setting; design process; stakeholder perspective; dialogue


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 10:49