Väitöstutkimusta "Monimediaisen kieltenopetuksen vaikutuksia oppijan autonomiaan, motivaatioon ja vapaa-ajan kielen käyttöön" varten kerätty aineisto
Markkanen, Marjo. (2021). The research data collected for the dissertation "The impact of multimodal language teaching on learner autonomy, motivation, and free time language usage". V. 1.8.2018. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/79166.
Kaikki tekijät: Markkanen, Marjo
Rahoittajat: Jyväskylän yliopisto
Oikeudenhaltijat:
Saatavuus ja tunnisteet
Saatavuustieto: Ei saatavilla
Aineiston julkaisuvuosi: 2021
URN-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112236148
DOI-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/79166
URN-tunniste JYXissä: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112236148
DOI-tunniste JYXissä: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/79166
Aineiston kuvailu
Kuvaus: Aineisto on kerätty väitöstutkimusta "Monimediaisen kieltenopetuksen vaikutuksia oppijan autonomiaan, motivaatioon ja vapaa-ajan kielen käyttöön" varten vuosina 2016-2018. Aineisto kerättiin yhden peruskoulun saksan B2-kielen ryhmän 8. ja 9. luokan opintojen aikana (N=14) ja se koostuu neljästä kyselystä, kahdesta haastattelusta, kahdeksasta oppimistehtävästä, niihin liittyvistä tuotoksista ja palautekyselyistä sekä oppijoiden tekemistä piirroksista.
Aineiston kieli: suomi
Vapaat asiasanat: monimediainen pedagogiikka; oppijan autonomia; motivaatio; kielenoppimiskäsitys; kielenoppimisprosessi; monikielisyys
YSO-asiasanat: pedagogiikka; kielen oppiminen; opiskelumotivaatio; monikielisyys
Tieteenalat : 6121 Kielitieteet
Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Ei