AllRead: Digitaalinen oppimisympäristö GraphoLearn lukutaidon kehitystä tukemassa
Richardson, Ulla; Nieminen, Lea; Halttunen, Mika; Aoia, Linda; Väkeväinen, Nina (2027). AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development. V. 31.7.2027. Tietoarkisto.
JYU-tekijät:
|
Kaikki tekijät: Richardson, Ulla; Nieminen, Lea; Halttunen, Mika; Aoia, Linda; Väkeväinen, Nina
Rahoittajat: Fondation Botnar
Oikeudenhaltijat:
Saatavuus ja tunnisteet
Saatavuustieto: Ladattavissa verkosta (Embargo-päivämäärä: 31.07.2027)
Aineiston julkaisuvuosi: 2027
Aineiston kuvailu
Oppilaista kerätyn datan lisäksi tutkimuksessa haastateltiin tutkimukseen osallistuneiden luokkien opettajia koskien pelaamisen vaikutuksia ja luokassa järjestettyä erityisopetusta. Haastattelutallenteet on litteroitu kirjalliseen muotoon .odt-tiedostoiksi.
Aineiston kieli: englanti; suomi
Vapaat asiasanat: lukutaidon kehittyminen; lukemaan oppiminen; digitaaliset oppimispelit, lukemisen häiriöt; lukutaidon ja siihen liittyvien taustataitojen arviointi
YSO-asiasanat: lukutaito; oppimispelit; oppiminen; tietokoneavusteinen oppiminen; lukihäiriöt; digitaaliset pelit; dysleksia; arviointimenetelmät
Tieteenalat : 616 Muut humanistiset tieteet; 112 Tilastotiede; 113 Tietojenkäsittely- ja informaatiotieteet; 6121 Kielitieteet; 516 Kasvatustieteet
Seurantakohteet: Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well; Opettajien koulutuksen tutkimus (opetus, oppiminen, opettajuus, oppimispolut, koulutus) (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Edu; Aiemmin JYU.Ope; Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
Profiloitumisalue: Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well; Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Kyllä
Aineistoon liittyvät Converiksessa olevat hankkeet
- The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading
- Richardson, Ulla
- Fondation Botnar