Viestintäkonsultti Joni Räikkösen (Miltton) haastattelu 15.9.2020 Janne Puhakan ulostulokampanjasta Helsingin Sanomissa marraskuussa 2019


Silvola, Kari. (2021). Interview of Communications Consultant Joni Räikkönen (Miltton) on September 15th, 2020, about Janne Puhakka's coming out campaign in Helsingin Sanomat in November 2019.. V. 12.10.2020. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/78847.


JYU-tekijät:
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä

Kaikki tekijät: Silvola, Kari

Rahoittajat: Humanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekunta; Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos

Oikeudenhaltijat:


Saatavuus ja tunnisteet

Saatavuustieto: Ei saatavilla

Aineiston julkaisuvuosi: 2021

URN-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112015851

DOI-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/78847

URN-tunniste JYXissä: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112015851

DOI-tunniste JYXissä: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/78847


Aineiston kuvailu

Kuvaus: Aineisto koostuu viestintäkonsultti Joni Räikkösen tutkimushaastattelusta syyskuussa 2020. Aineisto liittyy väitöskirjaan Oma pimiö – Tietämisen rajat jääkiekkoilijan, tanssijan, valokuvamallin ja Tom of Finlandin kirjoitetuissa muotokuvissa ja on aineistoa Janne Puhakan kaunokirjalliselle muotokuvalle.

Viestintätoimisto Milttonin viestintäasiantuntija Joni Räikkösen teemahaastattelu 15.9.2020 klo 13.30 on tehty puhelinhaastatteluna. Aineisto koostuu äänitteestä, sen litteraatiosta sekä Räikkösen jälkikäteisesti toimittamasta TPS / Pride GRAND ONE -kampanjamateriaalista. Aineiston koko: äänite 36 min., litteraatio 5 sivua, kampanjayhteenveto 11 sivua. Haastattelussa käsitellään jääkiekkoilija Janne Puhakan ulostulokampanjan suunnittelua ja toteutusta. Aineisto kattaa koko viestintäkampanjan prosessin: 1) mistä kampanja sai alkunsa, 2) miksi kampanjaa lähdettiin suunnittelemaan ja mitä sillä haettiin, 3) miten Janne Puhakka valikoitui kampanjan kasvoksi, 4) miten kampanja toteutettiin käytännössä, 5) millaisia tuloksia sillä saatiin aikaan. Kampanjan huipennus oli Helsingin Sanomissa ja HS.fissä 27.10.2019 ilmestynyt, Esa Liljan toimittama Janne Puhakasta kertonut artikkeli Hyökkääjä ja homo. Kampanjayhteenvedossa esitellään kampanjan 1) lähtökohdat, 2) ratkaisu (toteutus), 3) tulokset eli mediaosumat sekä kampanjan tavoittavuusluvut medioissa Suomessa ja kansainvälisesti.

Aineiston kieli: suomi

Vapaat asiasanat: jääkiekko; homoseksuaalisuus; homojääkiekkoilija; mainoskampanja; tasa-atvo; yhdenvertaisuus; reilupeli; ihmisoikeudet

YSO-asiasanat: ihmisoikeudet; ihmisoikeusaktivistit; ihmisoikeuspolitiikka; homofobia; homokulttuuri; homoseksuaalisuus; homoseksuaalit

Tieteenalat : 6122 Kirjallisuuden tutkimus

Sisäiset seurantakohteet: Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well

Profiloitumisalue: Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Kyllä


Viimeisin päivitys 2023-24-08 klo 21:04