Viestintäkonsultti Joni Räikkösen (Miltton) haastattelu 15.9.2020 Janne Puhakan ulostulokampanjasta Helsingin Sanomissa marraskuussa 2019


Silvola, Kari. (2021). Interview of Communications Consultant Joni Räikkönen (Miltton) on September 15th, 2020, about Janne Puhakka's coming out campaign in Helsingin Sanomat in November 2019.. V. 12.10.2020. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/78847.


JYU-tekijät
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä

Kaikki tekijätSilvola, Kari

RahoittajatHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntaMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos

Oikeudenhaltijat


Saatavuus ja tunnisteet

SaatavuustietoEi saatavilla

Aineiston julkaisuvuosi2021

URN-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassahttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112015851

DOI-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassahttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/78847

URN-tunniste JYXissähttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202112015851

DOI-tunniste JYXissähttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/78847


Aineiston kuvailu

KuvausAineisto koostuu viestintäkonsultti Joni Räikkösen tutkimushaastattelusta syyskuussa 2020. Aineisto liittyy väitöskirjaan Oma pimiö – Tietämisen rajat jääkiekkoilijan, tanssijan, valokuvamallin ja Tom of Finlandin kirjoitetuissa muotokuvissa ja on aineistoa Janne Puhakan kaunokirjalliselle muotokuvalle.

Viestintätoimisto Milttonin viestintäasiantuntija Joni Räikkösen teemahaastattelu 15.9.2020 klo 13.30 on tehty puhelinhaastatteluna. Aineisto koostuu äänitteestä, sen litteraatiosta sekä Räikkösen jälkikäteisesti toimittamasta TPS / Pride GRAND ONE -kampanjamateriaalista. Aineiston koko: äänite 36 min., litteraatio 5 sivua, kampanjayhteenveto 11 sivua. Haastattelussa käsitellään jääkiekkoilija Janne Puhakan ulostulokampanjan suunnittelua ja toteutusta. Aineisto kattaa koko viestintäkampanjan prosessin: 1) mistä kampanja sai alkunsa, 2) miksi kampanjaa lähdettiin suunnittelemaan ja mitä sillä haettiin, 3) miten Janne Puhakka valikoitui kampanjan kasvoksi, 4) miten kampanja toteutettiin käytännössä, 5) millaisia tuloksia sillä saatiin aikaan. Kampanjan huipennus oli Helsingin Sanomissa ja HS.fissä 27.10.2019 ilmestynyt, Esa Liljan toimittama Janne Puhakasta kertonut artikkeli Hyökkääjä ja homo. Kampanjayhteenvedossa esitellään kampanjan 1) lähtökohdat, 2) ratkaisu (toteutus), 3) tulokset eli mediaosumat sekä kampanjan tavoittavuusluvut medioissa Suomessa ja kansainvälisesti.

Aineiston kielisuomi

Vapaat asiasanatjääkiekko; homoseksuaalisuus; homojääkiekkoilija; mainoskampanja; tasa-atvo; yhdenvertaisuus; reilupeli; ihmisoikeudet

YSO-asiasanatihmisoikeudetihmisoikeusaktivistitihmisoikeuspolitiikkahomofobiahomokulttuurihomoseksuaalisuushomoseksuaalit

Tieteenalat 6122 Kirjallisuuden tutkimus

SeurantakohteetHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.WellKäyttäytymisen muutos, hyvinvointi ja terveys elämänkulussa (Jyväskylän yliopisto JYU) BC-Well

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?Kyllä


Viimeisin päivitys 2024-04-04 klo 14:22