Projektimuotoisen lukuteatterin mahdollisuudet lukivaikeuskuntoutuksessa (ReadDrama) -aineisto
Hautala, Jarkko; Junttila, Enni. (2024). Reader’s Theater projects in reading disability remediation (ReadDrama): project data. V. 30.6.2024. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/94903.
JYU-tekijät:
|
Kaikki tekijät: Hautala, Jarkko; Junttila, Enni
Rahoittajat: Suomen Akatemia
Oikeudenhaltijat:
Saatavuus ja tunnisteet
Saatavuustieto: Ota yhteyttä omistajaan
Aineiston julkaisuvuosi: 2024
URN-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202405163669
DOI-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/94903
URN-tunniste JYXissä: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202405163669
DOI-tunniste JYXissä: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/94903
Aineiston kuvailu
Osatutkimukset ja niiden muodostamat keskeiset datakokonaisuudet:
- Mittareiden validointitutkimus (n ~ 114, 3-4 luokan oppilaita)
- Intervention pilottitutkimus (n ~30, 3.lk)
- Laajamittainen satunnaistettu kontrolloitu tutkimus (n ~320, 3-4 lk.)
- Lukemisen aikaisen katseenseurannan rekisteröinnit laajamittaisen satunnaistetun tutkimuksen aliotokselle (alkumittaus n~150, loppumittaus n~80).
- Käytäntöönviemistutkimus 1 (n ~300, 2-5 lk.)
- Käytäntöönviemistutkimus 2 (n ~120, 3-6 lk.)
Aineiston kieli: suomi; englanti
Vapaat asiasanat: lukuteatteri
YSO-asiasanat: lukemistutkimus; dysleksia; interventiohoito; lapset (ikäryhmät); katseenseuranta; motivaatiopsykologia
Tieteenalat : 516 Kasvatustieteet; 515 Psykologia
Seurantakohteet: Psykologia (Psykologian laitos PSY) PSY
Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Kyllä
Aineistoon liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- An eye movement study on the mechanisms of reading fluency development (2024) Hautala, Jarkko; et al.; A1; OA
- The Goal to Perform in Readers’ Theater Motivates Boys Who Struggle With Reading (2024) Hautala, Jarkko; et al.; A1; OA
- Rapid Coding of Syllable Structure by Dysfluent Developing Readers (2023) Hintermeier, Lisa; et al.; A1; OA
- Readers’ Theater Projects for Special Education : A Randomized Controlled Study (2023) Hautala, Jarkko; et al.; A1; OA
- Dual-stage and dual-deficit? Word recognition processes during text reading across the reading fluency continuum (2022) Hautala, Jarkko; et al.; A1; OA
- Kieli, leikki ja pelillisyys : Puheen ja kielen tutkimuksen päivät 25.–26.3.2021 (2021) Laakso, Minna; et al.; C2; OA; 978-952-68723-6-0
- Onko lukuteatteri tehokas tapa harjoitella lukemista? : pilottitutkimuksen tuloksia ReadDrama -hankkeesta (2020) Hautala, Jarkko; et al.; A1; OA