Korkeakouluopiskelijoiden oppimistulosten arviointi Suomessa (Kappas!)


Ursin, Jani; Nissinen, Kari; Silvennoinen, Kaisa; Hyytinen, Heidi; Kleemola, Katri; Toom, Auli. (2021). Assessment of Undergraduate Students' Learning Outcomes in Finland (Kappas!). V. 31.12.2020. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/75753.


JYU-tekijät
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Ei
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Ei

Kaikki tekijätUrsin, Jani; Nissinen, Kari; Silvennoinen, Kaisa; Hyytinen, Heidi; Kleemola, Katri; Toom, Auli

RahoittajatOpetus- ja kulttuuriministeriö

Oikeudenhaltijat


Saatavuus ja tunnisteet

SaatavuustietoOta yhteyttä omistajaan

Aineiston julkaisuvuosi2021

Aineiston pysyvät tunnisteetURN:NBN:fi:jyu-202105193019;10.17011/jyx/dataset/75753

URN-tunniste JYXissähttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105193019

DOI-tunniste JYXissähttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/75753


Aineiston kuvailu

KuvausThe Kappas! study investigated the level of Finnish undergraduate students’ generic skills, what factors are associated with the level of generic skills, and to what extent these skills develop during higher education studies. The participants (n = 2402) were initial and final stage Bachelor-level students from 11 universities and 7 universities of applied sciences in Finland. The assessed generic skills were analytic reasoning and evaluation, problem solving, writing effectiveness, and writing mechanics. They were measured by Collegiate Learning Assessment (CLA+) International instrument developed by US-based Council for Aid to Education (CAE). CLA+ International consisted of one performance task (PT), 25 selected-response questions (SRQs), and a background information survey. The instrument was translated from English into Finnish and Swedish. An internet-based testing was carried out at participating higher education institutions between August 2019 and March 2020.

The Kappas! dataset contains national raw data in SPSS format (.sav) accompanied with data key files in Excel format (.xlsx). The raw data contain data on students sampled from 18 Finnish higher education institutions*. The identification information of the students as well as the names of the higher education institutions have been removed from the dataset.

For detailed description of the objectives, implementation, and results of the Kappas! study, please see the final report of the project (in Finnish): Ursin, J., Hyytinen, H. & Silvennoinen, K. (toim.) 2021. Korkeakouluopiskelijoiden geneeristen taitojen arviointi : Kappas!-hankkeen tuloksia. Opetus- ja kulttuuriministeriön julkaisuja 2021:6. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-263-892-2

*HEI-specific data are confidential and cannot be published. Each participating HEI has received its own data anonymized.

Aineiston kielisuomiruotsienglanti

Vapaat asiasanatammattikorkeakoulut; argumentointi; arviointi; geneeriset taidot; ongelmanratkaisu; opiskelijat; osaaminen; taidot; yliopistot

YSO-asiasanatammattikorkeakoulutargumentointiarviointiongelmanratkaisuopiskelijatosaaminenyliopistot

Tieteenalat 516 Kasvatustieteet

SeurantakohteetKoulutuksen tutkimuslaitos (Koulutuksen tutkimuslaitos KTL) KTL

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?Ei


Aineistoon liittyvät Converiksessa olevat hankkeet


Aineistoon liittyvät julkaisut ja muut tuotokset


Viimeisin päivitys 2024-04-04 klo 14:22