#SomeAgents aineisto


Luoma-aho, Vilma. (2021). #SomeAgents dataset. V. 31.12.2019. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/75254.


JYU-tekijät
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä

Kaikki tekijätLuoma-aho, Vilma

RahoittajatSuomen Akatemia

Oikeudenhaltijat

Muut tutkimuksen toteuttamiseen osallistuneet


Saatavuus ja tunnisteet

SaatavuustietoOta yhteyttä omistajaan

Aineiston julkaisuvuosi2021

Aineiston pysyvät tunnisteetURN:NBN:fi:jyu-202104302570;10.17011/jyx/dataset/75254

URN-tunniste JYXissähttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202104302570

DOI-tunniste JYXissähttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/75254


Aineiston kuvailu

KuvausThe study data were obtained through an online survey conducted in Finland and the UK to study social media, brands and its effects on young people aged 15–30. The online survey resulted in a total of 2,674 responses, all the corresponding respondents reported using social media. The data were gathered in the spring of 2019 through a survey company Suomen Online tutkimus utilizing an online panel. The data were anonymous, and consisted only of those individuals reporting to use social media. The data consists of multiple choice questions and open ended questions. Data was collected utilizing both established survey measurement tools (eg. social media attitude scale, parasocial interaction scale) and statements built especially for this data collection

Data files will be published in 2023.

Aineiston kielisuomienglanti

Vapaat asiasanat#socialMedia #youngPeople

YSO-asiasanatsosiaalinen mediabränditnuoretluottamusvaikuttajamarkkinointiläpinäkyvyys

Tieteenalat 512 Liiketaloustiede518 Media- ja viestintätieteet

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?Ei


Aineistoon liittyvät Converiksessa olevat hankkeet


Aineistoon liittyvät julkaisut ja muut tuotokset


Viimeisin päivitys 2023-13-12 klo 12:20