#SomeAgents aineisto


Luoma-aho, Vilma. #SomeAgents dataset. V. 31.12.2019.


JYU-tekijät:
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä

Kaikki tekijät: Luoma-aho, Vilma

Rahoittajat: Suomen Akatemia

Oikeudenhaltijat:

Muut tutkimuksen toteuttamiseen osallistuneet:


Saatavuus ja tunnisteet

Saatavuustieto: Ei saatavilla

Aineiston pysyvät tunnisteet: URN:NBN:fi:jyu-202104302570;10.17011/jyx/dataset/75254

URN-tunniste JYXissä: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202104302570

DOI-tunniste JYXissä: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/75254


Aineiston kuvailu

Kuvaus: The study data were obtained through an online survey conducted in Finland and the UK to study social media, brands and its effects on young people aged 15–30. The online survey resulted in a total of 2,674 responses, all the corresponding respondents reported using social media. The data were gathered in the spring of 2019 through a survey company Suomen Online tutkimus utilizing an online panel. The data were anonymous, and consisted only of those individuals reporting to use social media. The data consists of multiple choice questions and open ended questions. Data was collected utilizing both established survey measurement tools (eg. social media attitude scale, parasocial interaction scale) and statements built especially for this data collection

Data files will be published in 2023.

Aineiston kieli: suomi; englanti

Vapaat asiasanat: #socialMedia #youngPeople

YSO-asiasanat: sosiaalinen media; brändit; nuoret; luottamus; vaikuttajamarkkinointi; läpinäkyvyys

Tieteenalat : 512 Liiketaloustiede; 518 Media- ja viestintätieteet

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Ei


Aineistoon liittyvät Converiksessa olevat hankkeet


Aineistoon liittyvät julkaisut ja muut tuotokset


Viimeisin päivitys 2021-30-04 klo 11:18