Vertaisarvioinnin harjoitusohjelma ja vertaisarviointien toteutus Ketosen väitöskirjassa


Ketonen, Laura. (2021). The training and practice of peer assessment in Ketonen's dissertation (2021). V. 31.5.2021. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/76143.


JYU-tekijät
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä

Kaikki tekijätKetonen, Laura

RahoittajatOpettajankoulutuslaitos

Oikeudenhaltijat


Saatavuus ja tunnisteet

SaatavuustietoLadattavissa verkosta

Aineiston julkaisuvuosi2021

Aineiston pysyvät tunnisteetURN:NBN:fi:jyu-202106023379;10.17011/jyx/dataset/76143

URN-tunniste JYXissähttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106023379

DOI-tunniste JYXissähttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/76143


Aineiston kuvailu

KuvausTämä materiaali on suomenkielinen kuvaus vertaisarviointi-intervention toteutuksesta Ketosen (2021) väitöskirjassa. Toteutus sisältää vertaisarvioinnin harjoituksia ja varsinaisia vertaisarviointeja. Interventio kesti 1,5 vuotta ja se toteutettiin fysiikan ja kemian oppiaineissa luokka-asteilla 7-8 vuosien 2018-2019 aikana. Harjoitukset ja vertaisarvioinnit on materiaalissa kuvattu siinä järjestyksessä, jossa ne tutkimuksessa toteutettiin.

Interventio suunniteltiin vertaisarvioinnin aiempaa tutkimustietoa peruskoulun kontekstiin soveltaen. Materiaali toimii esimerkkinä siitä, miten vertaisarviointia voi harjoitella ja toteuttaa peruskoulussa osana oppiaineen opiskelua.

Aineiston kielisuomi

Vapaat asiasanatVertaisarviointi; Fysiikka; Kemia; Tutkiva oppiminen

YSO-asiasanatvertaisarviointi (arviointimenetelmät)fysiikkakemiaoppiminen

Tieteenalat 516 Kasvatustieteet

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?Ei


Aineistoon liittyvät julkaisut ja muut tuotokset


Viimeisin päivitys 2024-04-04 klo 14:22