Vertaisarvioinnin harjoitusohjelma ja vertaisarviointien toteutus Ketosen väitöskirjassa


Ketonen, Laura (2021). The training and practice of peer assessment in Ketonen's dissertation (2021). V. 31.5.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/76143.


JYU-tekijät:
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei): Kyllä

Kaikki tekijät: Ketonen, Laura

Rahoittajat: Opettajankoulutuslaitos

Oikeudenhaltijat:


Saatavuus ja tunnisteet

Saatavuustieto: Ladattavissa verkosta

Aineiston julkaisuvuosi: 2021

Aineiston pysyvät tunnisteet: URN:NBN:fi:jyu-202106023379;10.17011/jyx/dataset/76143

URN-tunniste JYXissä: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106023379

DOI-tunniste JYXissä: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/76143


Aineiston kuvailu

Kuvaus: Tämä materiaali on suomenkielinen kuvaus vertaisarviointi-intervention toteutuksesta Ketosen (2021) väitöskirjassa. Toteutus sisältää vertaisarvioinnin harjoituksia ja varsinaisia vertaisarviointeja. Interventio kesti 1,5 vuotta ja se toteutettiin fysiikan ja kemian oppiaineissa luokka-asteilla 7-8 vuosien 2018-2019 aikana. Harjoitukset ja vertaisarvioinnit on materiaalissa kuvattu siinä järjestyksessä, jossa ne tutkimuksessa toteutettiin.

Interventio suunniteltiin vertaisarvioinnin aiempaa tutkimustietoa peruskoulun kontekstiin soveltaen. Materiaali toimii esimerkkinä siitä, miten vertaisarviointia voi harjoitella ja toteuttaa peruskoulussa osana oppiaineen opiskelua.

Aineiston kieli: suomi

Vapaat asiasanat: Vertaisarviointi; Fysiikka; Kemia; Tutkiva oppiminen

YSO-asiasanat: vertaisarviointi (arviointimenetelmät); fysiikka; kemia; oppiminen

Tieteenalat : 516 Kasvatustieteet

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Ei


Aineistoon liittyvät julkaisut


Viimeisin päivitys 2021-04-06 klo 11:50