Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021)


Palojärvi, Anu; Kangasvieri, Tea; Lempel, Liisa; Moate, Josephine (2021). The archived dataset from the IKI-project (2018-2021). V. 31.8.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77794.


JYU-tekijät
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Ei
  • Yhteyshenkilö (kyllä/ei)Kyllä

Kaikki tekijätPalojärvi, Anu; Kangasvieri, Tea; Lempel, Liisa; Moate, Josephine

Yhteystiedotjosephine.moate@jyu.fi

RahoittajatOpetus- ja kulttuuriministeriö

Oikeudenhaltijat


Saatavuus ja tunnisteet

SaatavuustietoPääsyä voi pyytää

Aineiston julkaisuvuosi2021

URN-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassahttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109144875

DOI-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassahttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77794

URN-tunniste JYXissähttp://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109144875

DOI-tunniste JYXissähttps://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77794


Aineiston kuvailu

KuvausThe archived data set consists of 19 interview transcriptions from thematic interviews with 11 professionals working in early childhood education and care (ECEC) and 8 teachers from basic education. The participants were recruited from different Finnish cities through email requests to teacher networks and individuals and local education authorities. The main focus of the interviews was on different ways of implementing language education (e.g. principles, goals, new/innovative approaches, collaboration). The interviews were conducted in various different contexts of language education (e.g. language aware teaching, foreign language teaching, bilingual education). Most of the interviews were conducted in Finnish. More detailed information about the metadata and interviews can be found in the metadata files.

The interviews can be used for studies on teacher perspectives and reflections within different language education contexts. The dataset includes accounts of individual and community innovation and development. When using the data it should also be used according the IKI-privacy notice based on the JYU guidelines (2018-2019). The IKI-research plan is available as a part of the metadata files. Please note that the teachers should not be evaluated nor the interaction between the interviewers and participants.

The data was gathered 2018-2021. Data is a part of a larger IKI dataset.

Vapaat asiasanatkielikasvatus, varhaiskasvatus, perusopetus, kielitietoinen opetus, kieltenopetus, kielten varhennus, innovatiivisuus, reflektointi

YSO-asiasanatvarhaiskasvatuksen opettajatluokanopettajatinnovaatiothyvät käytännötkieltenopettajat

Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?Ei


Aineistoon liittyvät Converiksessa olevat hankkeet


Viimeisin päivitys 2023-10-01 klo 09:35