Heini Taiminen


Yleiskuvaus

Työskentelen viestinnän johtamisen yliopistonlehtorina Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulussa (JSBE). Olen väitellyt kauppatieteiden tohtoriksi (markkinointi) Jyväskylän yliopistossa 2014. Tämän lisäksi minulla on maisterin tutkinnot markkinoinnista 2012 ja yhteisöviestinnästä 2014 sekä aikuiskouluttajan pedagoginen pätevyys (60op). Vuonna 2016 toimin puoli vuotta vierailevana tutkijana Social Marketing @Grifftih tutkimusryhmässä, Griffithin yliopistossa Australiassa. Minulla on myös sosiaalisen markkinoinnin dosentuuri Itä-Suomen yliopistossa.

Opetan tällä hetkellä useilla kursseilla kandi- ja maisteritasolla, sekä ohjaan opinnäytteitä aina kandeista tohtoreihin. Kurssivalikoimaan kuuluu tällä hetkellä mm.

  • Sosiaalinen markkinointi (2025 eteenpäin Behavior Insight, Communication, and Social Marketing)
  • Digital Interaction
  • Metodi-opintoja
  • Viestinnän johtamisen työharjoittelusta vastaaminen
  • Kandi- ja graduseminaarit (viestinnän johtaminen ja DMCC -maisteriohjelma)


Aktiiviset JYU-affiliaatiot


Aiemmat, ei-aktiiviset tai muut työsuhteet


Tutkimuskuvaus

Tutkimuksessani olen keskittynyt ihmisten hyvinvoinnin tukemiseen sosiaalisen markkinoinnin keinoin. Pyrkimyksenäni on ymmärtää, miten markkinointi ja viestintä voivat edistää kestävämpää ja parempaa yhteiskuntaa, jossa kaikilla on mahdollisuus elää ja voida hyvin.

Viimeisimmät tutkimusteemani ovat keskittyneet julkisen sektorin organisaation kuuntelemiseen ja asiakaslähtöisen hyvinvointipolitiikan luomiseen; tapa käyttäytymisen muuttamiseen sekä erilaisiin digitaalisiin terveyttä edistäviin palveluihin.


Tieteenalat


Seurantakohteet


Omat asiasanat

Sosiaalinen markkinointi, asiakaslähtöisyys, Strateginen viestintä, organisaation kuuntelu, transformatiivinen palvelututkimus


Julkaisut ja muut tuotokset

  
Go to first page
  
Go to previous page
  
1/2
  
Go to next page
  
Go to last page
  

Viimeisin päivitys 2024-17-04 klo 21:10