Yhteisöllisyyttä rakentamassa arvostavalla johtajuudella (8 op) (YAJ)
Main funder
Funder's project number: 151/2642/2021
Funds granted by main funder (€)
- 44 557,00
Funding program
Project timetable
Project start date: 03/11/2021
Project end date: 30/06/2023
Summary
Hanke vastaa tilaajan tavoitteeseen parantaa koulutusalan hyvinvointia, osallisuutta ja
yhteisöllisyyttä johtajuuden keinoin. Koulutuksen tuloksena koulutusalan johtajuus perustuu
arvostavaan ja positiiviseen vahvuuksien johtamiseen, jossa oppiva yksilö ja yhteisö ovat
keskiössä. Koulutus rakentuu hybridiopetuksesta, -ohjauksesta ja työssäoppimisesta. KJI
koordinoi hanketta ja vastaa siitä yhdessä UEF:n kanssa. Hankkeessa on mukana laaja
valtakunnallinen yhteistyöverkosto. Avustuksen saajat vastaavat koulutuksen suunnittelusta,
toteutuksesta ja arvioinnista. Koulutuksessa tarkastellaan positiivisen johtajuuden teemoja,
joilla on myönteisiä vaikutusta yhteisön psykososiaaliseen hyvinvointiin (esim. Seligman, 2000).
Tarjoamme menetelmiä, joilla osallistujat voivat onnistuneesti toteuttaa arvostavaa johtajuutta
käytännössä ja edistää yhteisöllisyyttä yhdessä kaikkien toimijoiden kanssa.
yhteisöllisyyttä johtajuuden keinoin. Koulutuksen tuloksena koulutusalan johtajuus perustuu
arvostavaan ja positiiviseen vahvuuksien johtamiseen, jossa oppiva yksilö ja yhteisö ovat
keskiössä. Koulutus rakentuu hybridiopetuksesta, -ohjauksesta ja työssäoppimisesta. KJI
koordinoi hanketta ja vastaa siitä yhdessä UEF:n kanssa. Hankkeessa on mukana laaja
valtakunnallinen yhteistyöverkosto. Avustuksen saajat vastaavat koulutuksen suunnittelusta,
toteutuksesta ja arvioinnista. Koulutuksessa tarkastellaan positiivisen johtajuuden teemoja,
joilla on myönteisiä vaikutusta yhteisön psykososiaaliseen hyvinvointiin (esim. Seligman, 2000).
Tarjoamme menetelmiä, joilla osallistujat voivat onnistuneesti toteuttaa arvostavaa johtajuutta
käytännössä ja edistää yhteisöllisyyttä yhdessä kaikkien toimijoiden kanssa.
Principal Investigator
Other persons related to this project (JYU)
Contact person (yes/no): Yes |