Tutkimus perusopetuksen poissaolojen ja niihin annetun tuen vaikutuksista koulunkäyntiin
Main funder
Funder's project number: OKM/951/520/2022
Funds granted by main funder (€)
- 92 000,00
Funding program
Project timetable
Project start date: 01/09/2022
Project end date: 31/03/2024
Summary
Tutkimuksen tarkoitus on tuottaa tietoa poissaoloista ja niden vaiktukista lasten ja nuorten elämämään, ja antaa suosituksia
siitä, miten erilaiset moniammatilliset toimenpiteet, kuten mukaan lukien pedagogiset asiakirjat, haetut tuet ja päätökset,
tarjottu tuki ja sen vastaanottaminen edesauttavat erilaisten poissaolotilanteiden ennaltaehkäisyssä ja poissaolokierteen
pysäyttämisessä, Ja millaisin eri keinoin koulua käymättömien lasten opiskelua voidaan tukea parhaalla mahdollisella
tavalla.
siitä, miten erilaiset moniammatilliset toimenpiteet, kuten mukaan lukien pedagogiset asiakirjat, haetut tuet ja päätökset,
tarjottu tuki ja sen vastaanottaminen edesauttavat erilaisten poissaolotilanteiden ennaltaehkäisyssä ja poissaolokierteen
pysäyttämisessä, Ja millaisin eri keinoin koulua käymättömien lasten opiskelua voidaan tukea parhaalla mahdollisella
tavalla.
Principal Investigator
Other persons related to this project (JYU)
Primary responsible unit
Follow-up groups
Profiling area: Behaviour change, health, and well-being across the lifespan (University of Jyväskylä JYU) BC-Well; School of Wellbeing (University of Jyväskylä JYU) JYU.Well
Related publications and other outputs
- Bidirectional associations between maternal homework involvement, adolescents’ academic motivation, and school well-being (2024) Tunkkari, Mari; et al.; A1; OA
- Perusopetuksen poissaolojen ja niihin annetun tuen vaikutukset koulunkäyntiin : tutkimushankkeen loppuraportti (2024) Hotulainen, Risto; et al.; D4; OA; 978-952-84-0158-2