Game-based learning of Swedish as a second language (GBLS)


Päärahoittaja

Rahoittajan antama koodi/diaarinumero199333


Päärahoittajan myöntämä tuki (€)

  • 50 000,00


Rahoitusohjelma


Hankkeen aikataulu

Hankkeen aloituspäivämäärä01.08.2024

Hankkeen päättymispäivämäärä30.06.2026


Tiivistelmä

We intend to investigate how language computer games can contribute to the learning of Swedish as a second language (L2-Swedish). The focus is on L2 Swedish for Finnish-speaking students in junior high school. In previous international research, the focus has been on L2 English, while the phenomenon has been investigated very little in the Nordic countries. In only a few investigations, the target language has been a Nordic language, and there are to our knowledge no previous scientific studies in the research area of L2 Swedish.


Vastuullinen johtaja


Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)


Päävastuullinen yksikkö


Seurantakohteet

ProfiloitumisalueDigitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 14:17