D1 Artikkeli ammattilehdessä
Kielitietoisuutta luokkaan : kielitietoisuus hyödyttää ja syventää kielen oppimista (2021)


Ruohotie-Lyhty, M. (2021). Kielitietoisuutta luokkaan : kielitietoisuus hyödyttää ja syventää kielen oppimista. Tempus, 56(6), 12-13. https://issuu.com/sukol/docs/tempus621/s/14041007


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRuohotie-Lyhty, Maria

Lehti tai sarjaTempus

ISSN0355-8053

Julkaisuvuosi2021

Volyymi56

Lehden numero6

Artikkelin sivunumerot12-13

KustantajaSuomen kieltenopettajien liitto ry

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://issuu.com/sukol/docs/tempus621/s/14041007

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82344


Tiivistelmä

Kielitietoisuus on termi, joka tulee kieltenopettajalle vastaan monessa yhteydessä. Vaikka se ei ole uusi asia vaan kieltenopetuksen arkipäivää, terminä se tarjoaa kuitenkin hyvän tarkastelukulman opetuksen käytänteisiin ja painopistealueisiin. Tässä jutussa nostan esiin joitakin mahdollisia avainkäsitteitä, jotka auttavat opettajaa tarkastelemaan omaa opetustaan kielitietoisuuden näkökulmasta. Tarjoan myös joitakin käytännön esimerkkejä kielitietoisista käytänteistä ja harjoitteista.


YSO-asiasanatkieltenopetuskielen oppiminenopetusmenetelmätkielitietoinen opetus ja kasvatus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 17:54