A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Hybridity in Nordic Higher Education (2022)
Pekkola, E., Pinheiro, R., Geschwind, L., Siekkinen, T., Pulkkinen, K., & Carvalho, T. (2022). Hybridity in Nordic Higher Education. International Journal of Public Administration, 45(2), 171-184. https://doi.org/10.1080/01900692.2021.2012190
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pekkola, Elias; Pinheiro, Romulo; Geschwind, Lars; Siekkinen, Taru; Pulkkinen, Kirsi; Carvalho, Teresa
Lehti tai sarja: International Journal of Public Administration
ISSN: 0190-0692
eISSN: 1532-4265
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 29.12.2021
Volyymi: 45
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 171-184
Kustantaja: Taylor & Francis
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/01900692.2021.2012190
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79304
Tiivistelmä
This article builds on the concept of nested hybridity. It emphasizes professional practices and organizational design in studying hybridity of steering and management of professional public service organization. The article compares public sector dynamics in higher education in Finland, Norway, and Sweden. The data consists of surveys and interviews on performance management in Nordic universities. Previous studies on hybridity of professional work and public organizations define hybridity as a multidimensional concept that occurs at different levels of social practices. While the multifaceted nature of hybridity is clear, demarcating between levels of hybridity and theoretical approaches remains complex. Based on our empirical findings, no clear top-down or bottom-up causality chains are identified. We question whether hybridity is nested as the levels of hybridity are intervened and connected, but not all levels have implications for all other levels.
YSO-asiasanat: korkea-asteen koulutus; julkinen sektori; organisaatiot; työelämä; koulutusjärjestelmät; koulutuspalvelut; arvonluonti
Vapaat asiasanat: hybriditeetti
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 1