A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Hybridity in Nordic Higher Education (2022)


Pekkola, E., Pinheiro, R., Geschwind, L., Siekkinen, T., Pulkkinen, K., & Carvalho, T. (2022). Hybridity in Nordic Higher Education. International Journal of Public Administration, 45(2), 171-184. https://doi.org/10.1080/01900692.2021.2012190


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatPekkola, Elias; Pinheiro, Romulo; Geschwind, Lars; Siekkinen, Taru; Pulkkinen, Kirsi; Carvalho, Teresa

Lehti tai sarjaInternational Journal of Public Administration

ISSN0190-0692

eISSN1532-4265

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä29.12.2021

Volyymi45

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot171-184

KustantajaTaylor & Francis

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/01900692.2021.2012190

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/79304


Tiivistelmä

This article builds on the concept of nested hybridity. It emphasizes professional practices and organizational design in studying hybridity of steering and management of professional public service organization. The article compares public sector dynamics in higher education in Finland, Norway, and Sweden. The data consists of surveys and interviews on performance management in Nordic universities. Previous studies on hybridity of professional work and public organizations define hybridity as a multidimensional concept that occurs at different levels of social practices. While the multifaceted nature of hybridity is clear, demarcating between levels of hybridity and theoretical approaches remains complex. Based on our empirical findings, no clear top-down or bottom-up causality chains are identified. We question whether hybridity is nested as the levels of hybridity are intervened and connected, but not all levels have implications for all other levels.


YSO-asiasanatkorkea-asteen koulutusjulkinen sektoriorganisaatiottyöelämäkoulutusjärjestelmätkoulutuspalvelutarvonluonti

Vapaat asiasanathybriditeetti


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:06