A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Rural Children’s Perceptions of Parental Involvement in Their Education in Pakistan (2022)
Ahmed, Q. W., Rönkä, A., & Perälä-Littunen, S. (2022). Rural Children’s Perceptions of Parental Involvement in Their Education in Pakistan. Education Sciences, 12(5), Article 323. https://doi.org/10.3390/educsci12050323
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ahmed, Qazi Waqas; Rönkä, Anna; Perälä-Littunen, Satu
Lehti tai sarja: Education Sciences
eISSN: 2227-7102
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 05.05.2022
Volyymi: 12
Lehden numero: 5
Artikkelinumero: 323
Kustantaja: MDPI AG
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.3390/educsci12050323
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81101
Tiivistelmä
Drawing from focus group discussions, this study reports 40 school-aged children’s (12–14 years, boys and girls) perceptions of parental involvement in the context of a developing country with a collectivist culture. The results indicate that despite parental interference, adherence to local customs, poverty, and illiteracy, children felt encouraged by their parents through strategies that reinforced their motivation to continue their education. Extended families’ educated members can also compensate for parents being unable to support their children in learning. The study highlights the role of the socio-cultural context in understanding parental involvement.
YSO-asiasanat: lapset (perheenjäsenet); koulutus; vanhemmat; tukeminen; kehitysmaat; maaseutuyhteisöt
Vapaat asiasanat: children’s perceptions; parental involvement; school education; developing country
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 1