A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Rural Children’s Perceptions of Parental Involvement in Their Education in Pakistan (2022)


Ahmed, Q. W., Rönkä, A., & Perälä-Littunen, S. (2022). Rural Children’s Perceptions of Parental Involvement in Their Education in Pakistan. Education Sciences, 12(5), Article 323. https://doi.org/10.3390/educsci12050323


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAhmed, Qazi Waqas; Rönkä, Anna; Perälä-Littunen, Satu

Lehti tai sarjaEducation Sciences

eISSN2227-7102

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä05.05.2022

Volyymi12

Lehden numero5

Artikkelinumero323

KustantajaMDPI AG

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.3390/educsci12050323

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81101


Tiivistelmä

Drawing from focus group discussions, this study reports 40 school-aged children’s (12–14 years, boys and girls) perceptions of parental involvement in the context of a developing country with a collectivist culture. The results indicate that despite parental interference, adherence to local customs, poverty, and illiteracy, children felt encouraged by their parents through strategies that reinforced their motivation to continue their education. Extended families’ educated members can also compensate for parents being unable to support their children in learning. The study highlights the role of the socio-cultural context in understanding parental involvement.


YSO-asiasanatlapset (perheenjäsenet)koulutusvanhemmattukeminenkehitysmaatmaaseutuyhteisöt

Vapaat asiasanatchildren’s perceptions; parental involvement; school education; developing country


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 13:01