A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Sedentary Patterns and Sit-to-Stand Transitions in Open Learning Spaces and Conventional Classrooms among Primary School Students (2022)
Hartikainen, J., Haapala, E. A., Sääkslahti, A., Poikkeus, A.-M., & Finni, T. (2022). Sedentary Patterns and Sit-to-Stand Transitions in Open Learning Spaces and Conventional Classrooms among Primary School Students. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(13), Article 8185. https://doi.org/10.3390/ijerph19138185
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Hartikainen, Jani; Haapala, Eero A.; Sääkslahti, Arja; Poikkeus, Anna-Maija; Finni, Taija
Lehti tai sarja: International Journal of Environmental Research and Public Health
ISSN: 1661-7827
eISSN: 1660-4601
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 04.07.2022
Volyymi: 19
Lehden numero: 13
Artikkelinumero: 8185
Kustantaja: MDPI AG
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph19138185
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82503
Tiivistelmä
YSO-asiasanat: koululaiset; lapset (ikäryhmät); fyysinen aktiivisuus; liikunta; liikkumattomuus; istuminen; opetustilat; oppimisympäristö; oppitunnit; tauot; seisominen; asennot (ruumiinasennot); koululiikunta; sukupuoli
Vapaat asiasanat: avoimet oppimisympäristöt; avoimet tilat; seisomaan nouseminen
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Lasten fyysinen aktiivisuus ja liikkumattomuus. Liikkumattomuuden raja-arvot ja luokkatilan mahdollisuudet istumisen vähentämisessä
- Juutinen, Taija
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 1