A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
An Introduction to Assessment and Evaluation in ECEC Context (2022)
Garvis, S., Kangas, J., & Harju-Luukkainen, H. (2022). An Introduction to Assessment and Evaluation in ECEC Context. In S. Garvis, H. Harju-Luukkainen, & J. Kangas (Eds.), Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems (pp. 1-13). Springer International Publishing. Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus, 2. https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_1
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Garvis, Susanne; Kangas, Jonna; Harju-Luukkainen, Heidi
Emojulkaisu: Assessing and Evaluating Early Childhood Education Systems
Emojulkaisun toimittajat: Garvis, Susanne; Harju-Luukkainen, Heidi; Kangas, Jonna
ISBN: 978-3-030-99909-4
eISBN: 978-3-030-99910-0
Lehti tai sarja: Early Childhood Research and Education : An Inter-theoretical Focus
ISSN: 2946-6091
eISSN: 2946-6105
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 05.07.2022
Sarjan numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 1-13
Kirjan kokonaissivumäärä: 192
Kustantaja: Springer International Publishing
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-99910-0_1
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93422
Tiivistelmä
The quality of early childhood education and care (ECEC) is linked with societal values, understanding of curricula, and future goals. In the hands of motivated and qualified practitioners and stakeholders, the methods and practices of the evaluation could thrive, sustain, and secure a better future. In this book, we explore and define the assessment and evaluation in the context of ECEC to provide systematic information and an overview of practices, policies, and research for ensuring and developing the quality of education. In this chapter, we identify the voices of the stakeholders of ECEC, create an understanding of what and why assessment and evaluation are taking place, form a critical discourse, and describe the assessment processes.
YSO-asiasanat: varhaiskasvatus; laatu; arviointi; arviointimenetelmät; sidosryhmät; koulutusjärjestelmät; koulutuspolitiikka; kehittäminen; osaamisen kehittäminen
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
JUFO-taso: 2
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: