A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Digital content marketing in business markets : Activities, consequences, and contingencies along the customer journey (2022)


Terho, H., Mero, J., Siutla, L., & Jaakkola, E. (2022). Digital content marketing in business markets : Activities, consequences, and contingencies along the customer journey. Industrial Marketing Management, 105, 294-310. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2022.06.006


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTerho, Harri; Mero, Joel; Siutla, Lotta; Jaakkola, Elina

Lehti tai sarjaIndustrial Marketing Management

ISSN0019-8501

eISSN1873-2062

Julkaisuvuosi2022

Volyymi105

Artikkelin sivunumerot294-310

KustantajaElsevier

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.indmarman.2022.06.006

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82810


Tiivistelmä

Fundamental shifts in business-to-business (B2B) buying behavior make digital content marketing (DCM) a strategic priority for vendors, though firms struggle to achieve its full potential, as a customer-centric marketing approach. To address important knowledge gaps in extant research, this study identifies key activities for realizing customer-centric DCM in B2B markets and key contingencies that influence its performance outcomes. A theories-in-use approach, building on 56 interviews with managers at 36 B2B companies that have invested heavily in DCM, advances current literature by developing an activity-based conceptualization, grounded in relevant marketing research streams (customer engagement, customer journey and marketing technology literature). The authors also empirically derive propositions about the key contingencies of DCM performance. This conceptualization and the related contingencies provide an actionable roadmap for effective implementation of DCM for managers in business markets.


YSO-asiasanatdigitaalinen markkinointiasiakaskokemusasiakaspalveluasiakkaatasiakkuudenhallintamarkkinoinnin suunnittelumarkkinointiviestintä

Vapaat asiasanatdigital content marketing; customer centricity; customer journeys; customer engagement; theories-in-use approach; conceptualization


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-30-04 klo 18:05