A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Simultaneous Support for and Opposition to Brands : A Study on Brand Love and Hate - the Two Poles of Brand Polarisation (2023)
Tornberg, J., Karjaluoto, H., & Niininen, O. (2023). Simultaneous Support for and Opposition to Brands : A Study on Brand Love and Hate - the Two Poles of Brand Polarisation. In O. Niininen (Ed.), Social Media for Progressive Public Relations (pp. 37-54). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003177791-5
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Tornberg, Jussi; Karjaluoto, Heikki; Niininen, Outi
Emojulkaisu: Social Media for Progressive Public Relations
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-1-032-01233-9
eISBN: 978-1-003-17779-1
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.09.2022
Artikkelin sivunumerot: 37-54
Kirjan kokonaissivumäärä: 270
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: London
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003177791-5
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86009
Tiivistelmä
This chapter discusses the drivers of brand polarisation (i.e. simultaneously loving and hating a brand). Despite its relevance for brand managers and public relations executives, brand polarisation remains heavily understudied among scholars. This study addresses the focal phenomenon by examining consumers and the role of social media within the research context. The key theoretical concepts introduced in this chapter include brand polarisation, brand attitude, brand relationships, brand love, brand hate, brand experience and social media brand communities. Using ten in-depth, semi-structured interviews, 36 loved and/or hated brands were discussed by the study participants. The findings demonstrate how polarised consumer opinions towards brands are shaped and how social media affect this matter. Finally, this chapter combines the theoretical and empirical findings into a conceptual model to illustrate the development of brand polarisation through its distinct drivers.
YSO-asiasanat: brändit; yritykset; viestintä; markkinointiviestintä; sosiaalinen media; asiakkaat; kuluttajat; mainonta; sitoutuminen (toiminta); polarisaatio (yhteiskuntatieteet)
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: