D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa
Alle kolmevuotiaiden lasten kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin tukeminen (2022)


Salminen, J., & Salonen, E. (2022). Alle kolmevuotiaiden lasten kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin tukeminen. In N. Heiskanen, & M. Syrjämäki (Eds.), Pienet tuetut askeleet : varhaiskasvatuksen uudistuva tuki ja kehittyvät käytännöt (pp. 217-234). PS-kustannus.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSalminen, Jenni; Salonen, Emilia

EmojulkaisuPienet tuetut askeleet : varhaiskasvatuksen uudistuva tuki ja kehittyvät käytännöt

Emojulkaisun toimittajatHeiskanen, Noora; Syrjämäki, Marja

ISBN978-952-370-314-8

eISBN978-952-370-326-1

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot217-234

Kirjan kokonaissivumäärä307

KustantajaPS-kustannus

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

Tässä artikkelissa käsitellään alle kolmevuotiaiden lasten kehitystä, oppimista ja hyvinvointia. Erityisesti artikkelimme pureutuu siihen, millaisista tekijöistä pienen lapsen hyvä varhaiskasvatuspäivä koostuu ja miten yksilöllisiä polkuja pitkin etenevää kehitystä voidaan tukea monipuolisesti varhaiskasvatuksen henkilöstön ja lasten välisen vuorovaikutuksen, pedagogisen suunnittelun, lasten uteliaisuuden ja oppimispotentiaalin tunnistamisen sekä tiimityöhön perustuvien arjen rutiinien ja työnjaon avulla.


YSO-asiasanatvarhaiskasvatusleikki-ikäisetlapsen kehitysoppiminenhyvinvointivarhainen tukipedagoginen suunnittelu


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 14:30