B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa (2022)
Virinkoski, R. (2022). Opettajien arviointimenetelmät ja arviointiosaaminen akateemisten taitojen arvioinnissa alakoulussa. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(3), 11-16. https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Virinkoski, Riitta
Lehti tai sarja: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 2342-9046
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 30.10.2022
Volyymi: 32
Lehden numero: 3
Artikkelin sivunumerot: 11-16
Kustantaja: Niilo Mäki Instituutti
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://bulletin.nmi.fi/wp-content/uploads/2022/10/bulletin-3-22-11-16.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83788
Lisätietoja: Lectio praecursoria
Tiivistelmä
KM Riitta Virinkosken erityispedagogiikan väitöskirja “Teachers’ Practices and Competence to Assess Students’ Academic Skills in Primary School” tarkastettiin Jyväskylän yliopistossa 11.3.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Marita Mäkinen Tampereen yliopistosta, ja kustoksena oli professori Mikko Aro Jyväskylän yliopistosta.
YSO-asiasanat: erityisopettajat; oppilasarviointi; arviointimenetelmät; alakoululaiset; oppimisvaikeudet; lukihäiriöt; erityisopetus
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022