A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
How Do QR Codes Enhance Customer Experience? : Omnichannel Customer Experiences in a Brick-and-Mortar Fashion Store (2023)
Holkkola, M., Paananen, T., Frank, L., Kemppainen, T., & Makkonen, M. (2023). How Do QR Codes Enhance Customer Experience? : Omnichannel Customer Experiences in a Brick-and-Mortar Fashion Store. In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, G. Ongena, M. Heikkilä, & D. Vidmar (Eds.), 36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability (pp. 319-334). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.20
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Holkkola, Matilda; Paananen, Tiina; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina; Makkonen, Markus
Emojulkaisu: 36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability
Emojulkaisun toimittajat: Pucihar, Andreja; Kljajić Borštnar, Mirjana; Bons, Roger; Ongena, Guido; Heikkilä, Marikka; Vidmar, Doroteja
Konferenssi:
- Bled eConference
Konferenssin paikka ja aika: Bled, Slovenia, 25.-28.6.2023
eISBN: 978-961-286-751-5
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 26.06.2023
Artikkelin sivunumerot: 319-334
Kirjan kokonaissivumäärä: 920
Kustantaja: University of Maribor
Julkaisumaa: Slovenia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.20
Pysyvä verkko-osoite: https://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/786
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88363
Tiivistelmä
In this qualitative study, we investigate how customers perceive QR codes enhancing their customer experience (CX) in the brick-and-mortar (B&M) store environment. Introducing QR codes to B&M stores is a part of the larger phenomenon of retailers creating omnichannel CXs by utilizing digital and cyber-physical elements in B&M stores. To collect data from real customers’ CXs, we displayed QR codes in a Finnish fashion brand’s B&M store and interviewed customers who had authentically visited the store. The QR codes displayed in the store were linked to a product information page on the brand’s online store, a brand ambassador’s Instagram posts, and an online survey. The data consist of 15 individual semi-structured thematic interviews of customers aged under 50 years. By conducting qualitative content analysis, we found six main advantages (i.e., interestingness, informativeness, usability, attractiveness, interaction, and innovativeness) and 14 subgroups of QR codes’ advantages in enhancing the CX.
YSO-asiasanat: vähittäiskauppa; vaateliikkeet; kivijalkaliikkeet; verkkokauppa; asiakaskokemus; digitaalinen markkinointi; QR-koodit; monikanavaisuus
Vapaat asiasanat: QR codes; brick-and-mortar; omnichannel; customer experience; store environment; cyber-physical; B&M; retail
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Data-analytiikkapohjainen kokonaisvaltainen asiakasymmärrys monikanavaisessa palveluympäristössä
- Frank, Lauri
- Business Finland
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 1