A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
How Do QR Codes Enhance Customer Experience? : Omnichannel Customer Experiences in a Brick-and-Mortar Fashion Store (2023)


Holkkola, M., Paananen, T., Frank, L., Kemppainen, T., & Makkonen, M. (2023). How Do QR Codes Enhance Customer Experience? : Omnichannel Customer Experiences in a Brick-and-Mortar Fashion Store. In A. Pucihar, M. Kljajić Borštnar, R. Bons, G. Ongena, M. Heikkilä, & D. Vidmar (Eds.), 36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability (pp. 319-334). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.20


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHolkkola, Matilda; Paananen, Tiina; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina; Makkonen, Markus

Emojulkaisu36th Bled eConference : Digital Economy and Society : The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability

Emojulkaisun toimittajatPucihar, Andreja; Kljajić Borštnar, Mirjana; Bons, Roger; Ongena, Guido; Heikkilä, Marikka; Vidmar, Doroteja

Konferenssi:

  • Bled eConference

Konferenssin paikka ja aikaBled, Slovenia25.-28.6.2023

eISBN978-961-286-751-5

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä26.06.2023

Artikkelin sivunumerot319-334

Kirjan kokonaissivumäärä920

KustantajaUniversity of Maribor

JulkaisumaaSlovenia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.18690/um.fov.4.2023.20

Pysyvä verkko-osoitehttps://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/786

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88363


Tiivistelmä

In this qualitative study, we investigate how customers perceive QR codes enhancing their customer experience (CX) in the brick-and-mortar (B&M) store environment. Introducing QR codes to B&M stores is a part of the larger phenomenon of retailers creating omnichannel CXs by utilizing digital and cyber-physical elements in B&M stores. To collect data from real customers’ CXs, we displayed QR codes in a Finnish fashion brand’s B&M store and interviewed customers who had authentically visited the store. The QR codes displayed in the store were linked to a product information page on the brand’s online store, a brand ambassador’s Instagram posts, and an online survey. The data consist of 15 individual semi-structured thematic interviews of customers aged under 50 years. By conducting qualitative content analysis, we found six main advantages (i.e., interestingness, informativeness, usability, attractiveness, interaction, and innovativeness) and 14 subgroups of QR codes’ advantages in enhancing the CX.


YSO-asiasanatvähittäiskauppavaateliikkeetkivijalkaliikkeetverkkokauppaasiakaskokemusdigitaalinen markkinointiQR-kooditmonikanavaisuus

Vapaat asiasanatQR codes; brick-and-mortar; omnichannel; customer experience; store environment; cyber-physical; B&M; retail


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2023

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 17:30