A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Tensions in collaborative research with teachers in the context of language education policy change in Finland (2023)
Mård-Miettinen, K., & Pitkänen-Huhta, A. (2023). Tensions in collaborative research with teachers in the context of language education policy change in Finland. In G. Erickson, C. Bardel, & D. Little (Eds.), Collaborative Research in Language Education : Reciprocal Benefits and Challenges (pp. 165-178). De Gruyter. Trends in Applied Linguistics, 20. https://doi.org/10.1515/9783110787719-012
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne
Emojulkaisu: Collaborative Research in Language Education : Reciprocal Benefits and Challenges
Emojulkaisun toimittajat: Erickson, Gudrun; Bardel, Camilla; Little, David
ISBN: 978-3-11-078753-5
eISBN: 978-3-11-078771-9
Lehti tai sarja: Trends in Applied Linguistics
ISSN: 1868-6362
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 24.07.2023
Sarjan numero: 20
Artikkelin sivunumerot: 165-178
Kirjan kokonaissivumäärä: 217
Kustantaja: De Gruyter
Kustannuspaikka: Berlin
Julkaisumaa: Saksa
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1515/9783110787719-012
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92617
Tiivistelmä
Schools in Finland faced a major policy change in language education at the beginning of 2020, when the age to start learning the first foreign or second domestic language was lowered from third to first grade in primary school. With the aim of examining how practices are formed in this new situation, we planned a case study with one school. The outbreak of Covid-19 forced us to change our original plans in order to maintain contact with the school, and our perspective on the emerging new practices was broadened by including the language teachers’ collegial network in online interviews. In this chapter, we analyse these interview data. By paying specific attention to the researcher-practitioner collaboration as it was realized in the interviews, we identified different strategies that the teachers and researchers used in points where tensions in the interviews seemed to arise.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; toinen kieli; vieraat kielet; opettajat; tutkimus; tutkijat; yhteistyö; kielipolitiikka; koulutuspolitiikka; haastattelut
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 3