A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Tensions in collaborative research with teachers in the context of language education policy change in Finland (2023)


Mård-Miettinen, K., & Pitkänen-Huhta, A. (2023). Tensions in collaborative research with teachers in the context of language education policy change in Finland. In G. Erickson, C. Bardel, & D. Little (Eds.), Collaborative Research in Language Education : Reciprocal Benefits and Challenges (pp. 165-178). De Gruyter. Trends in Applied Linguistics, 20. https://doi.org/10.1515/9783110787719-012


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne

EmojulkaisuCollaborative Research in Language Education : Reciprocal Benefits and Challenges

Emojulkaisun toimittajatErickson, Gudrun; Bardel, Camilla; Little, David

ISBN978-3-11-078753-5

eISBN978-3-11-078771-9

Lehti tai sarjaTrends in Applied Linguistics

ISSN1868-6362

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä24.07.2023

Sarjan numero20

Artikkelin sivunumerot165-178

Kirjan kokonaissivumäärä217

KustantajaDe Gruyter

KustannuspaikkaBerlin

JulkaisumaaSaksa

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1515/9783110787719-012

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92617


Tiivistelmä

Schools in Finland faced a major policy change in language education at the beginning of 2020, when the age to start learning the first foreign or second domestic language was lowered from third to first grade in primary school. With the aim of examining how practices are formed in this new situation, we planned a case study with one school. The outbreak of Covid-19 forced us to change our original plans in order to maintain contact with the school, and our perspective on the emerging new practices was broadened by including the language teachers’ collegial network in online interviews. In this chapter, we analyse these interview data. By paying specific attention to the researcher-practitioner collaboration as it was realized in the interviews, we identified different strategies that the teachers and researchers used in points where tensions in the interviews seemed to arise.


YSO-asiasanatkieltenopetustoinen kielivieraat kieletopettajattutkimustutkijatyhteistyökielipolitiikkakoulutuspolitiikkahaastattelut


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2023

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 17:31