A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Finland : Satisfied Students, Less Schoolwork, and High Learning Outcomes Can It Be Real? (2024)
Ahonen, A. K. (2024). Finland : Satisfied Students, Less Schoolwork, and High Learning Outcomes Can It Be Real?. In G. W. Fry, & H. Chun (Eds.), Happiness Education : Holistic Learning for Sustainable Well-Being (pp. 163-175). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003037262-9
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ahonen, Arto K.
Emojulkaisu: Happiness Education : Holistic Learning for Sustainable Well-Being
Emojulkaisun toimittajat: Fry, Gerald W.; Chun, Haelim
eISBN: 978-1-003-03726-2
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 10.07.2023
Artikkelin sivunumerot: 163-175
Kirjan kokonaissivumäärä: 322
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003037262-9
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94518
Tiivistelmä
Finland has been ranked the world’s happiest country four years in a row. How is this reflected in schooling and learning outcomes? Also, in the two-decade history of the Programme for International Student Assessment (PISA) studies, Finland’s learning outcomes have provided years of glory as one of the world’s top-performing nations. When looking at the relationship between knowledge and life satisfaction, Finland stood out in the PISA 2018 study, being the only country with both high reading performance and life satisfaction levels. This begs the question of whether life satisfaction and knowledge are the opposite ends of a double-edged sword, and is Finland only an exception to this phenomenon? This chapter reflects the Finnish genre of happiness and its association with learning outcomes.
YSO-asiasanat: PISA-tutkimus; oppimistulokset; koulutus; onnellisuus
Vapaat asiasanat: Suomi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 2