A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Finland : Satisfied Students, Less Schoolwork, and High Learning Outcomes Can It Be Real? (2024)


Ahonen, A. K. (2024). Finland : Satisfied Students, Less Schoolwork, and High Learning Outcomes Can It Be Real?. In G. W. Fry, & H. Chun (Eds.), Happiness Education : Holistic Learning for Sustainable Well-Being (pp. 163-175). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003037262-9


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAhonen, Arto K.

EmojulkaisuHappiness Education : Holistic Learning for Sustainable Well-Being

Emojulkaisun toimittajatFry, Gerald W.; Chun, Haelim

eISBN978-1-003-03726-2

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä10.07.2023

Artikkelin sivunumerot163-175

Kirjan kokonaissivumäärä322

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003037262-9

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus


Tiivistelmä

Finland has been ranked the world’s happiest country four years in a row. How is this reflected in schooling and learning outcomes? Also, in the two-decade history of the Programme for International Student Assessment (PISA) studies, Finland’s learning outcomes have provided years of glory as one of the world’s top-performing nations. When looking at the relationship between knowledge and life satisfaction, Finland stood out in the PISA 2018 study, being the only country with both high reading performance and life satisfaction levels. This begs the question of whether life satisfaction and knowledge are the opposite ends of a double-edged sword, and is Finland only an exception to this phenomenon? This chapter reflects the Finnish genre of happiness and its association with learning outcomes.


YSO-asiasanatPISA-tutkimusoppimistuloksetkoulutusonnellisuus

Vapaat asiasanatSuomi


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Alustava JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2023-18-09 klo 14:24