D1 Article in a trade journal
Monialainen jokihelmisimpukkaprojekti : ohjelmointi tutkivan oppimisen tukena Jyväskylän normaalikoulussa (2022)
Roos, S. (2022). Monialainen jokihelmisimpukkaprojekti : ohjelmointi tutkivan oppimisen tukena Jyväskylän normaalikoulussa. Sirius: eNorssi-verkoston lehti, 2022(4), 95-102. https://issuu.com/enorssi/docs/sirius_4_2022
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Roos, Susanne
Journal or series: Sirius: eNorssi-verkoston lehti
Publication year: 2022
Volume: 2022
Issue number: 4
Pages range: 95-102
Publisher: eNorssi - opettajankouluttajien yhteistyöverkosto
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://issuu.com/enorssi/docs/sirius_4_2022
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Abstract
Jyväskylän yliopisto järjestää vuosittain Tutkijoiden yön, jossa on monenlaisia mielenkiintoisia tiedepajoja. Myös koululaisilla on mahdollisuus tutustua ja osallistua näihin pajoihin ja samalla päästä tutustumaan tutkijoiden työhön. Norsin kakkosluokkalaiset kävivät kuuntelemassa alkuopetusikäisille oppilaille suunnattua interaktiivista luentoa jokihelmisimpukan elämästä; Millaista on olla jokihelmisimpukka.
Keywords: lower comprehensive school; investigative learning; project learning; programming; Scratch
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2023