A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Digital content marketing on social media along the B2B customer journey : The effect of timely content delivery on customer engagement (2024)
Salonen, A., Mero, J., Munnukka, J., Zimmer, M., & Karjaluoto, H. (2024). Digital content marketing on social media along the B2B customer journey : The effect of timely content delivery on customer engagement. Industrial Marketing Management, 118, 12-26. https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2024.02.002
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Salonen, Anna; Mero, Joel; Munnukka, Juha; Zimmer, Marcus; Karjaluoto, Heikki
Lehti tai sarja: Industrial Marketing Management
ISSN: 0019-8501
eISSN: 1873-2062
Julkaisuvuosi: 2024
Volyymi: 118
Artikkelin sivunumerot: 12-26
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2024.02.002
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93576
Tiivistelmä
This study demonstrates the importance of content timeliness as a driver of engagement in business markets. Through an experimental approach, we show that if the customer is exposed to firm-generated content that he or she deems relevant in a particular journey stage, this leads to higher customer engagement with the selling firm and the content that it generates. We contribute to extant understanding of digital content marketing research in a B2B context by demonstrating that there are no universally correct sequences for presenting content to customers at different stages of the customer journey in order to systematically increase engagement. Instead, the findings suggest that the types of content customers prefer to see in different journey stages varies between individuals. For managers hoping to benefit from digital content marketing, we advocate further investments into technologies that improve the selling firm's ability to target content based on the customer's idiosyncratic use needs at different journey stages.
YSO-asiasanat: kokeilu; asiakaskokemus; yritysmarkkinointi; digitaalinen markkinointi; sosiaalinen media
Vapaat asiasanat: business-to-business; customer journey; digital marketing; experiment; digital content marketing; social media content types
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 3
- Markkinointi (Kauppakorkeakoulu JSBE) YMA
- Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala) (Kauppakorkeakoulu JSBE)
- Value Creation for Cyber-Physical Systems and Services (Informaatioteknologian tiedekunta IT) CPSS
- Tietojärjestelmätiede (Informaatioteknologian tiedekunta IT) TJT
- Työn ja johtamisen muuttuminen digitaalisessa ajassa (Jyväskylän yliopisto JYU) EWIDE
- Tekniikka (Informaatioteknologian tiedekunta IT) OHTE; Aiemmin Ohjelmisto- ja tietoliikennetekniikka