E1 Popularised article, newspaper article
iDeaMe - Musiikinopetus säästöjen ristitulessa : utopiaa vai kompetensseja? (2024)
Rautiainen, K.-H., Marjanen, K., & Söder, S. (2024, 23.4.2024). iDeaMe - Musiikinopetus säästöjen ristitulessa : utopiaa vai kompetensseja?. Kuukauden kolumnit / FiSME. https://fisme.fi/kolumni-ideame-musiikinopetus-saastojen-ristitulessa-utopiaa-vai-kompetensseja/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Rautiainen, Katri-Helena; Marjanen, Kaarina; Söder, Susanna
Journal or series: Kuukauden kolumnit / FiSME
Publication year: 2024
Publication date: 23/04/2024
Volume: 23.4.2024
Publisher: Suomen musiikkikasvatusseura - FiSME
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://fisme.fi/kolumni-ideame-musiikinopetus-saastojen-ristitulessa-utopiaa-vai-kompetensseja/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94640
Abstract
Tämä mielipidekirjoitus on osa iDeaME-verkoston toimintaa. Verkoston jäsenet työskentelevät musiikkikasvatuksen erilaisissa tutkimuksellisissa ja/tai opetuksellisissa asiantuntijatehtävissä sekä yliopistoissa että ammattikorkeakouluissa, yhteisenä tavoitteena tukea musiikinopetusta laaja-alaisessa opettajankoulutuksessamme. iDeaME on osa Suomen Musiikkikasvatusseura FiSMen https://fisme.fi/ alainen verkosto. FiSME kuuluu musiikkikasvattajien maailmanjärjestöön ISMEen, jonka konferenssi on Suomessa kesällä 2024 https://www.ismeworldconference.org/
Keywords: early childhood education and care teachers; class teachers; teacher training; music education; teaching and instruction; know-how; music; well-being; appreciation; education policy; columns (articles); letters to the editor
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2024