D1 Artikkeli ammattilehdessä
Towards sustainable bilingual-CLIL education through the three gifts of teaching (2024)


Moate, J., & Hsu, P.-F. (2024). Towards sustainable bilingual-CLIL education through the three gifts of teaching. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(3). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2024/towards-sustainable-bilingual-clil-education-through-the-three-gifts-of-teaching


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMoate, Josephine; Hsu, Pei-Fen

Lehti tai sarjaKieli, koulutus ja yhteiskunta

eISSN1799-0181

Julkaisuvuosi2024

Volyymi15

Lehden numero3

KustantajaSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-toukokuu-2024/towards-sustainable-bilingual-clil-education-through-the-three-gifts-of-teaching

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94874


Tiivistelmä

In recent decades, the Sustainable Development Goals (UN, 2015), and the importance of education for reimagining the future (UNESCO, 2021) have increasingly gained attention. While the importance of sustainability has been recognised in recent CLIL publications (Dalton-Puffer et al., 2022; Nikula et al., 2022), what sustainability means as part of CLIL education is yet to be addressed. We begin by outlining the connection between CLIL and bilingual teaching in Finland, then using Biesta's theory of World-Centred Education (2022) we use the three gifts of teaching to consider the importance of teaching in the development of sustainable bilingual education. The key question we seek to address is how students in bilingual education can grow up to be at home in the world, aware of the limits and limitations on what humans can desire from and can do with the natural and social world. This question draws attention to the crucial role of teachers and teaching in the development of sustainable bilingual-CLIL education.


YSO-asiasanatvieraskielinen opetuskieltenopetuskaksikielisyys

Vapaat asiasanatcontent and language integrated learning; World-Centred Education; sustainable bilingual education; CLIL; 4Cs


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä


Viimeisin päivitys 2024-16-05 klo 09:36